_Adler_ Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hei! Vet ikke om jeg har postet på rett plass .... Topic sier det meste Noen som vet om en side der man kan registrere seg og få gatis domene? F.eks. .tk eller .net eller lignende. Jeg vil ikke ha en home.no side men en ekte www side Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 du har jo .tk som du nevner, det er et gratis domene. Men for at siden din skal være på nettet, må du ha den på en server, som f.eks home.no. Eller...jeg er ikke helt sikker på om jeg forstod problemet ditt. Ehe.. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Det er en egen kategori på forumet for sånne spørsmål, har rapportert den tråden her slik at den kanskje blir flyttet dit av en moderator. Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) .tk domene registrerer du hos www.dot.tk, men du får ikke noe plass å ha siden på. Så når du skriver in .tk adressen du har registrert, vidrefører den deg egentlig bare til den siden du har webhotellet ditt (som du må skrive inn under registreringen). Endret 26. februar 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Flyttes til nett-tjenester Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 I begynnelsen kan du f.eks lage en siden hos www.freewebs.com, home etc. Så gjør du den om til.tk etterpå, som er veldig enkelt. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hvis du har tenkt å hoste siden selv, kan du ta en titt på dyndns.org Her kan du registrere gratis domener blant annet på formen (valgfritt).dyndns.org, (valgfritt).kicks-ass.net med flere. Dyndns tilbyr å rute trafikken til en dynamisk ip, noe som gjør det mulig å hoste en web-server med f.eks et vanlig hjemme-ADSL-abbonement (som jo gjerne får ny IP hver gang man restarter ruteren) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå