RedRocK Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg har en eldre laptop, men den fungerer...Den har windows ME, men jeg vil innstalere XP! Jeg lurer derfor på hva Windows XP krever av maskinen for å kjøre fint!? Hvor mye ram, cpu osv. er minimum ? MVH. meg Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 anbefalt er vel 256mb ram og slikt, men jeg har det på en pentium 2 pc med 333mhz, 64mb ram og 2mb skjermkort men husk at winxp tar ganske stor plass, min xp mappe tar 2.22 gigabyte. ps: det fungerte, men tok ca ett kvarter å komme seg inpå msn Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 brorern min har pIII 500 med xp pro.. går litt tregt (men "helt greit") å kjøre xp.. du bør nok opp i 1 ghz for at det skal kunne gå tilnærmet knirkefritt med xp... Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) hei. nå står det jo ikke noe spesifiksasjoner på denne laptoppen det er snakk om, men det er vel slik at minstekravet på XP er vel noe slik som dette: CPU: 233 MHZ Ram: 64 MB (Minimum) Harddisk: 1.5 GB eller over Skjermkort: går vel for det samme? CDrom/DVD e.l. selv har jeg da kjørt XP på en 200 MHZ med 96 MB ram. tror du jeg bytta fort til Linux på den pc`en igjen eller? jeg har også kjørt XP lenge på en 800 MHZ laptopp med 128 MB ram og 20 GB harddisk. det fungerer det, men denne kjører da Windows 2000 PRO istede. så nå sitter jeg bare med EN ren XP maskin og det er en 2.8 GHZ. det funker iallefall flott. men hvis du har Win2k for hånden så ville jeg heller gått for den jeg på den bærbare maskina di. jeg tror nok ikke den har særlig godt av XP. Endret 26. februar 2005 av wil Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 hvis du skrur av visual styles i xp og går gjennom services guiden til blackviper, vil XP funke fint på lappen din! xp er litt enklere å ha med å gjøre med drivere og et nyere, mer oppdatert os enn w2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå