Gå til innhold

hvilken flatskjerm bør jeg kjøpe?

Gardinen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt en 1760nx i ca et år nå og kjøpte en ekstra 1770nx. 1770nx gikk tilbake til butikk igjen til fordel for en 1760nx. Nå har jeg to 1760nx.

Ulempen til 1770nx syntes jeg var at ikke den kunne vise mørke gråfarger på svart bakgrunn. Det var også en økt dithering effekt ved enkelte fargetoner, men det hadde også den nye 1760nx til en viss grad. Jeg er ikke 100 prosent sikker, men jeg tror 1760nx ville være et bedre valg dersom man setter pris på å kunne skille mørke fargetoner fra hverandre. Doom 3 viste dette ganske godt hos meg i allefall, selv om det i og for seg gikk an å bruke 1770nx til spillet. Når det gjelder etterslep så dette nøyaktig likt ut ved f.eks. kjapp sleping av mørke eller lilla ikoner over lys skrivebordsbakgrunn, enkelte skjermsparere osv.

Lenke til kommentar
  Skrevet 03/03/2005 : 17:30

QUOTE (Stig-Arne @ 27/02/2005 : 14:14)

jupp 1770nx er en kanon skjerm.. anbefales på det sterkeste inv_biggrin.gif lekker er den og

Den er ikke lækker. thumbdown.gif

Men den kan sikkert ha et bra bilde. smile2.gif

åssen kan du si det? Det er jo en av de lekkreste på markedet..

nå har jeg lyst til å høre åssen smak du har..hvilken skjerm synes du har bra design da? :roll:

Endret av spinxzer
Lenke til kommentar

Hva med å prøve en 19" LCD da? Det er jo det som er best til spill da...og nå har jo dem blitt like raske som 17"'erne. Du må riktignok ut med 3500-4000kr for en som holder mål i spill, men jeg vil tro at det er verd det.

Har selv bestilt en BenQ FP937+ som jeg må ut med 4k for (inkl. dør til dør frakt og levering).

Har selv en gammel 15" LCD og jeg har alltid ville hatt meg noe større, men syntes 17" ble i minste laget...så defor ventet jeg til 19" ble bra nok for spilling!

Lenke til kommentar
Hva med å prøve en 19" LCD da? Det er jo det som er best til spill da...og nå har jo dem blitt like raske som 17"'erne. Du må riktignok ut med 3500-4000kr for en som holder mål i spill, men jeg vil tro at det er verd det.

Har selv bestilt en BenQ FP937+ som jeg må ut med 4k for (inkl. dør til dør frakt og levering).

Har selv en gammel 15" LCD og jeg har alltid ville hatt meg noe større, men syntes 17" ble i minste laget...så defor ventet jeg til 19" ble bra nok for spilling!

du må nokk starte på 5 k for å få en brukbar 19" til spill.. 3-4 er lite for en god 19" LCD

Lenke til kommentar

du må nokk starte på 5 k for å få en brukbar 19" til spill.. 3-4 er lite for en god 19" LCD

Men det er bra at du har lest om hvor mange som er fornøyd med akkurat den skjermen det ble skrevet om her da. Er selv en eier av BenQ FP937S+ og ikke kom her og si at den ikke passer til spill før du har prøvd den. Jeg har selv prøvd skjermen på spill som:

MOHAA

MOHPA

COD

FARCRY

MenOfValor

BF1942

Hidden & Dangerous 2 Sabra Squadron

The Chronicles of Riddick - Escape From Butcher Bay

NFSU2

Flatout

Flight Sim 2004

osv osv...

Hva du syntes er det ingen som vil høre på, erfaringer derimot, er noe helt annet. Rest my case !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...