eiriksun Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg har et Sony MiniDV kamera og sliter med å laste inn film til Pinnacle Studio 9. Noen som vet om dette programmet kan laste inn MiniDV? Jeg har forresten Windows XP så regner med alle drivere er i orden. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 I likhet med alle andre nyere redigeringsprogrammer kan Pinnacle Studio 9 laste inn ("capture") MiniDV. De fleste som har problemer, har koblet kameraet til datamaskinen med USB- istedenfor FireWire. Kan det tenkes at det er noe slikt du har gjort? Gir PC'en et signal som indikerer at det har kontakt med kameraet? Lydsignal eller et lite ikon nede til høyre? Lenke til kommentar
eiriksun Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Takk for svar.. Har koblet til med FireWire kobling, men det virker ikke som det blir opprettet kontakt med kameraet. Når jeg starter Studio 9 kommer det opp en feilmelding (se vedlagt bilde). Noen smart måte å sjekke om FireWire ledningen virker? FireWire kortet virker, det blir registrert som ny programvare når jeg setter det i maskinen. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Du kan se etter i Enhetsbehandling om Firewirekortet er OK. (Heter IEEE 1394 i enhetsbehandling.) Som det framgår av feilmeldingen skal kameraet stå på Play i VTR-modus. Det er det mange som glemmer. Lenke til kommentar
eiriksun Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 FireWire kortet fungerer greit, det står registrert riktig under enhetsbehandling. Kameraet står i VCR modus. Kan evt prøve med et annet kamera som jeg vet fungerer.. Takk for hjelpen uansett men kom med flere gode forslag dersom du kommer på noe som kan være bakgrunn for problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå