LA8464 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Nå igjennstår bare installeringen av Sata disken min...for den får jeg nemmelig ikke til å funke... Sukk..dette systemet er det desidert KJIPESTE jeg HAR hvert borti.... velg boot device, int18device, for start ifra sata Lenke til kommentar
H80 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Dro disken over i en annen maskin og formaterte den derifra...men den sta greiene av noen kjiipt linux greier ble liggende selv ETTER en full format Jaha, hvilke partisjoner har du formatert da? Tydeligvis ikke de samme som du har lagt Linux inn på... Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 kan hende han bare formaterte partisjonene, og ikke fjernet dem. Problemet med det er at partisjons-tabellen ligger der enda, og tror det er det som lager problemer for windows Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Har du prøvd fdisk /mbr? Lenke til kommentar
kiios Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 det er sikkert det jeg hadde en gang. fks. elkøp.. dem legger inn sperre på hardisken når du kjøper pc fra dem, drittunger men jeg fikk fiksa det med 3 disketer jeg hadde.. har desvere glemt hva det var sorry. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Skal du ha Windows og Linux på samme maskin, så må du legge inn Windows først og Linux sist... Ellers får du (som regel) slike problemer... Og det er ikke Linux sin feil... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg har installert Windows XP uten problemer med Linux installert. Det eneste problemet er at Windows overskriver MBR uten å spørre, men å legge inn bootloader pånytt tar ca 2 minutter. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har faktisk samme problemet som trådstarter, etter å ha tatt backup av pertisjonen med Norton Ghost, fjerna alt og installert Fedora Core 3, vil ikke Ghost CDen boote (stopper etter sjekker maskinvare). Må teste med en win2000 CD, og fjerne alt av partisjoner, ser ut til at det funker? Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Folkens...som nevt fikk jeg fixet det ETTER litt heimmekk Alt som måtte til var litt god gammeldags f-disking fra en freedos via cd. Å formatere hardisken via et annent windows system funket dårlig. Den fjernet noen av partisjonene, ja...men det ble fremdeles liggende noen få fedora filer i en egen partisjon på samme disken(litt tungvindt å forklare) Windows så den ikke siden den var et komplett annent filsystem og trodde derfor bare disken var mindre enn det den egentlig var.... Så nå vet jeg nestegang hva jeg skal gjøre-...no stwess....er bare det at npr du har en helt harddisk som har hvert fedora på så blir det liggende filsystemer(filtabeller) på hd som windows ikke igjennkjenner, noe som gjør at maskinvarekonfigurasjonen ved en installering av Windows stopper opp. GO Windows... Nå sloss jeg bare med satan...(hihi...hardisken...ikke fyren) og dette blir en lettvektermatch i forhold til de tidligere problemene...nesten ferdig nå: Lenke til kommentar
Paull Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Funka her hos meg også, boota med win2000 CDen, sletta alle partisjoner, og startet på nytt med Ghost CD'en. Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Nettopp...ble en erfaring rikere på dette angående linux vs windows... Endret 28. februar 2005 av Prnkstr Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Greit nok...det var da jeg rev opp min windows cd og hiver den inn i cd rommen....trykker på boot opp, men i det den har "sjekket maskinvarekonfigurasjon" blir skjermen svart og det skjer på en måte ikke mer...what up with dat? Dette er ikke hardwaren din; det er linux/windows problemer. Du kan vel si det som du gjør i emnet, eller du kan si at windows støtter alternative systemer dårlig. Det du nevner har jeg opplevd på 3 forskjellige datamaskiner med 3 forskjellige prosessortyper. I 2 av tilfellene var det fedora core 3 som var årsaken, men jeg har også opplevd det 1 gang med ubuntu. Det du da trenger å gjøre er på en eller annen måte klare å fjerne linux partisjonen(e) og så kan du installere windows som vanlig. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg har installert Windows XP uten problemer med Linux installert. Det har jeg gjort og, opptil mange ganger faktisk. Kanskje det har noe med filsystem og gjøre. Nå bruker jeg kun ext3 partisjoner, og får boota XP cden helt fint. Før brukte jeg reiserfs, og da skjedde det som jeg forklarte i den forrige posten min. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 hmm... Bruker ReiserFS her og.. Kanskje du er inne på noe der? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 En enkel måte å slette Linux-partisjonene er vel bare å boote opp med en Linux install-cd, og slette Linux-partisjonene under partisjon-delen av installasjonen. Deretter er det bare å avbryte installasjonen og ligge inn windows.... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Da gjør jeg følgende test i vmware: Jeg sjekker først at Windows XP-cden booter. Starter en livecd og lager en reiserfs-partisjon. Sjekker igjen om Windows XP-cden booter. Kommer med resultatene om litt. Edit: Beklager å måtte skuffe dere, Windows XP-cden bootet fint likevel. Endret 28. februar 2005 av zyp Lenke til kommentar
whoi Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Edit: Beklager å måtte skuffe dere, Windows XP-cden bootet fint likevel. Da ligger det vel noe dypere bak dette da Jeg vet ikke hva annet det kan være men. Det er jo samme pc, og samme install cd jeg har brukt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 mener å huske at jeg var borti samme problem en gang med min hovedmaskin. det var litt komisk for der funka ingen av min Windows plater. eller jeg tror Win2k cd`en min funka da. ikke en gang min orginal Windows XP Home Norsk plate funka da. jeg hadde vel da Linux inne, men husker ikke hvilken distro jeg hadde den gangen. mener det var Fedora jeg hadde. hender at det blir litt problemematisk med Windows installasjon over Linux installasjon ja Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Det jeg gjorde var å installere FC2 over FC3 og så deretter innstallerte jeg Windows. *fjernet usakligheter* Endret 28. februar 2005 av el-asso Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 såvidt jeg husker har dette aldri skjedd når jeg har brukt Slackware. som jeg da bruker og skal alltid bruke når det gjelder Linux. Windows 2000 og Slackware 10.1 ruler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå