Gå til innhold

Lunix hindrer windows installering?

Anbefalte innlegg

Vel....kjøpte meg nytt hk og greier her om dagen, noe som viste seg å bli langt fra en enkel afere...se første del av irritasjonene her...

Så etter at alt funket fyrte jeg opp Fedora core 3 og dro en standard desktop install...alt gikk som perler på en snor og systemet funket prikkfritt...eneste grunn til at jeg innstalerte dette var for å sjekke at systemet funket...

Greit nok...det var da jeg rev opp min windows cd og hiver den inn i cd rommen....trykker på boot opp, men i det den har "sjekket maskinvarekonfigurasjon" blir skjermen svart og det skjer på en måte ikke mer...what up with dat? :ermm:

Det var da jeg tenkte at maby dette var linux som på en ellr annen funky måte hindrer windows i å starte opp riktig..eller noe i den dur. Er det noen måte å fjærne linux fra hd på igjen...alla fomratering..tesha litt rundt her og der...men fikk ikke til å formatere(er heelt n00b npr det kommer til nux) :w00t:

Noen smarte ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du må kjøre fdisk for å rydde i tabellene etter linux, bruk 98oppstartdiskett eller fullversjon wincd, en metode er å sette den opp som slave i annen maskin med winxp og kjøre diskbehandlingen, fjerne linux partisjoner og formatere til fat32 eller ntfs,

Lenke til kommentar

LBA (om jeg husker rett nå, var iallefall noe lignende :p ) og CHS er forskjellige metoder bios bruker til å jobbe med harddisken. Hos meg ligger det der man setter opp harddiskene i BIOS.

Og når det gjelder det 98 tingene så gjorde win98 noe "large disk" jall. Tror det var det som til slutt løste det.

Lenke til kommentar

Akkurat det samme skjedde meg en gang.

Etter å ha installert Fedora Core 3 fikk jeg ikke installert XP, skjermen ble svart etter at maskinvarkonfigurasjonen var sjekket.Endte med at jeg slettet linux-partisjonen ved å boote opp Win 2k CDen. Etter at jeg hadde fjerna Linux gikk alt bra igjen.

Er det ingen som veit hva dette kann komme av? En boot/innstallerings-beskyttelse i Fedora eller noe?

Lenke til kommentar

Etter å ha installert Fedora Core 3 fikk jeg ikke installert XP, skjermen ble svart etter at maskinvarkonfigurasjonen var sjekket.Endte med at jeg slettet linux-partisjonen ved å boote opp Win 2k CDen. Etter at jeg hadde fjerna Linux gikk alt bra igjen.

Er det ingen som veit hva dette kann komme av? En boot/innstallerings-beskyttelse i Fedora eller noe?

Du lagde vel ikke Windows-partisjonene med Linux fdisk e.l.?

Lenke til kommentar
Min personlige teori er ganske enkelt at windows er noe søppel som har problemer med den minste ting ;)

Av erfaring har jeg problemer med linux grunnet manglende kunnskaper om driverproblematikken , prøvde den lindows versjonen også , men fikk følelsen av kjøpepress og programproblemer,

Lenke til kommentar

Hm...who knows....sitter og formaterer den tilbake til ntfs via en annen maskin nå...la oss håpe det funker... :hm:

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke laget noen Windows-partisjoner. Install-CDen fikk ikke bootet før Fedora ble slettet.

Lenke til kommentar

På min elskede Shuttle har jeg aldri fått Windows skikkelig inn, Windows 2000Pro installasjonen sovner inn og blir svart etter 4-5 minutter.

Windows XP har jeg klart å få inn, men da jeg ikke vil være pirat, og ikke vil betale for XP, har det blitt med Linux og Linux alene her hos meg...

Moralen: Linux er mer snill mot egenbygd kasse som kan ha visse konfigurasjons feil/konflikter enn Microsoft :w00t:

Lenke til kommentar

Skjedde med meg og, på laptopen. Hadde Gentoo og WinXP installert, også føcka Windows seg som vanlig så jeg ble nødt til å reinstallere. Satt inn XP cden og skjermen ble svart etter kort tid, og der ble den stående hver gang. Siden jeg var veldig avhengig av Windows der og da så måtte jeg bite i det sure eplet og fjerne Linux partisjonene mine før jeg kom videre i installasjonen til XP. Nå skal det nevnes at Win2000, og Win98 ikke hadde det problemet, så jeg vil tippe det er noe Microsoft har lagt til med vilje i XP. Stopper sikkert når den oppdager ukjente partisjoner eller lignende.

Lenke til kommentar

Ubermegasuper stress....aldri mer fedora med mindre jeg er heeelt sikker på¨at jeg aldri kommer til å bruke hd til noe annent :thumbup:

Dro disken over i en annen maskin og formaterte den derifra...men den sta greiene av noen kjiipt linux greier ble liggende selv ETTER en full format (:ermm: ) og herpa seff framleis hele installeringen...måtte f diske hd via en cd som fulgte med hk. Der slettet jeg allt som var av partisjoner Så kunne jeg ENDELIG installere :thumbup:

Nå igjennstår bare installeringen av Sata disken min...for den får jeg nemmelig ikke til å funke... :hrm: Sukk..dette systemet er det desidert KJIPESTE jeg HAR hvert borti....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...