Syn-Sam Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg ser en del dvd, "stuespillere" tar divx og Xvid. Hva er forskjellen egentlig? Hva brenner man divx og xvid-filer på? Dvd-r plater eller cd-r? Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Kan vel brenne på begge såvidt jeg har forstått det. Xvid og DivX er to forskjellige codec'er. Xvid er open-source og gratis. DivX er ikke open-source og finnes i gratisversjon og betalversjon, les her: http://www.divx.com/divx/?src=toptab_divx_from_/index.php Tester av kvalitetsforskjellen mellom Xvid og DivX finner du på www.doom9.org Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 En DivX/XviD kan du brenne på en cd, det er ikke vits å brenne 700mb på en hel DVD. Men det finnes program som kan konvertere DivX/XviD avi-filer til DVD da. Kvaliteten vil ikke bli noe bedre, men hvis spilleren ikke støtter noe annet så kan det være en mulighet. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Hvet ikke om enn kan ta inn alle backupene dine av divx/xvid osv på dvd og spille det av på disse "stuespillerne" Jeg har prøvd selv å konvertere 2-3 av mine musikk plater over til mp3 og kopiert over til dvd plate og prøvd å spille på dvd stuespilleren min. Det funka dårlig da den dvd spilleren prøvde hele tida å "starte dvd filmen" som ikke fantes på plata. Er nok noe alla noe slik når du prøver andre filmformater på dvd plate på dvd spiller !!? Endret 26. februar 2005 av spetter Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hvet ikke om enn kan ta inn alle backupene dine av divx/xvid osv på dvd og spille det av på disse "stuespillerne" Jeg har prøvd selv å konvertere 2-3 av mine musikk plater over til mp3 og kopiert over til dvd plate og prøvd å spille på dvd stuespilleren min. Det funka dårlig da den dvd spilleren prøvde hele tida å "starte dvd filmen" som ikke fantes på plata. Er nok noe alla noe slik når du prøver andre filmformater på dvd plate på dvd spiller !!? Noen DVD-spillere støtter mp3, noen støtter DivX, noen støtter kanskje XViD også... Allikevel har ikke dette noe med topic å gjøre. Man kan brenne DivX på cd'er hvis det er små nok filer, (noe det som regel er). Det kan også brennes på dvd, men hvis du kun har én film som skal brennes, har dette liten hensikt. DivX og XViD var vel opprinnelig det samme, men de har tatt forskjellige veier etter en liten fight om lisenser. XViD er open source, mens DivX har en fot inne i grådighetens verden. Hva du velger å bruke er egentlig ett fett. Jeg liker best XviD. Jeg har ikke nok erfaring med disse formatene til å si hva som er best til forskjellige filmer osv., men jeg så at noen hadde lenket til en sammenlikning tidligere i tråden. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Er en fordel å vite hva spilleren takler da. Dersom den først takler divx eller xvid leser den det som data, og du kan pakke så mange divx'er som du makter på ei dvdplate. Kan jo selvfølgelig legge disse på ei cd, men får da en drøss med plater å holde styr på og begrensing mtp antall mb på plata. Noen spillere kan være mer kresne enn andre, og dvd kan være et lettere format for noen spillere. Er vel bare å prøve seg fram her. Samme gjelder mp3. Det er data, så du kan i 99% av tilfellene blande divx'er og mp3 om hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå