Gå til innhold

Hvordan formater en PC med win2000 pro

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar PC med windows 2000 Pro. Jeg ønsker å slette alt på harddisken og installere XP Pro. Har prøvd diverse metoder for å få det til, men ingen virker. Føler meg nå veldig dum. . . :wallbash:

Er det noen som kan hjelpe meg ? ? Ettersom jeg har slitt en stund med dette trenger jeg en nøyaktig beskrivelse av fremgangsmåten. Ikke forslag av typen: "Bruk XP pro cden" e.l.

Takker for alle innlegg.

Mvh.: Din Drittsekk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. ikke for å være spydig nå, men den enkleste måten å installere XP på er faktisk å starte opp maskina med XP plata og sette Bios til å boote fra cd. så trykker du en tast for å starte opp fra cd når du får beskjed om dette.

når du da kommer til det neste bilde må du bare trykke enter for å fortsette installasjonen. så kommer det neste bilde der du må godta lisensavtalen. dette gjør du ved å trykke F8. så kommer du til selv partisjoneringsbilde. der alle partisjonene dine er. så sletter du de partisjonene du vil. når du har gjort det så oppretter du en ny partisjon (dette bør helst være en NTFS partisjon) når du så har gjort det så trykker du enter. da får du spørsmål om hvilket filsystem du vil ha på partisjonen din. der velger du da NTFS som filsystem. når du er ferdig med det trykker du Enter. da er du i gang. da formaterer den partisjonen din og installerer Windows XP. på en enkel og smertefri måte.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Når jeg starter maskina og trykker F8 får jeg 11 valg som er følgende:

Sikkerhetsmodus

Sikkerhetsmodus med nettverk

Sikkerhetsmodus med bare komandolinjen

Aktiver oppstartslogging

Aktiver VGA-modus

Sistefungerende konfigurasjon <siste innstillinger som virket>

Gjenopprettingsmodus for katalogtjenester <bare Windows-domenekontrollere>

Feilsøkingsmodus

Start Windows på vanlig måte

Start på nytt

Tilbake til menyen for valg av operativsystem

Kan noen hjelpe meg? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...