Dr.Ittsekk Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg har en bærbar PC med windows 2000 Pro. Jeg ønsker å slette alt på harddisken og installere XP Pro. Har prøvd diverse metoder for å få det til, men ingen virker. Føler meg nå veldig dum. . . Er det noen som kan hjelpe meg ? ? Ettersom jeg har slitt en stund med dette trenger jeg en nøyaktig beskrivelse av fremgangsmåten. Ikke forslag av typen: "Bruk XP pro cden" e.l. Takker for alle innlegg. Mvh.: Din Drittsekk Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 hei. ikke for å være spydig nå, men den enkleste måten å installere XP på er faktisk å starte opp maskina med XP plata og sette Bios til å boote fra cd. så trykker du en tast for å starte opp fra cd når du får beskjed om dette. når du da kommer til det neste bilde må du bare trykke enter for å fortsette installasjonen. så kommer det neste bilde der du må godta lisensavtalen. dette gjør du ved å trykke F8. så kommer du til selv partisjoneringsbilde. der alle partisjonene dine er. så sletter du de partisjonene du vil. når du har gjort det så oppretter du en ny partisjon (dette bør helst være en NTFS partisjon) når du så har gjort det så trykker du enter. da får du spørsmål om hvilket filsystem du vil ha på partisjonen din. der velger du da NTFS som filsystem. når du er ferdig med det trykker du Enter. da er du i gang. da formaterer den partisjonen din og installerer Windows XP. på en enkel og smertefri måte. Lykke til. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg får ikke til å boote fra cd i bios. Jeg setter i XP cd'n og slår av maskina, venter litt og slår den på. Det går en liten stund og så starter windows (2000). Jeg får aldri noe valg der jeg kan starte opp fra cd. Takker for innlegget alikevel. Kan du hjelpe meg nå? Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Når jeg starter maskina og trykker F8 får jeg 11 valg som er følgende: Sikkerhetsmodus Sikkerhetsmodus med nettverk Sikkerhetsmodus med bare komandolinjen Aktiver oppstartslogging Aktiver VGA-modus Sistefungerende konfigurasjon <siste innstillinger som virket> Gjenopprettingsmodus for katalogtjenester <bare Windows-domenekontrollere> Feilsøkingsmodus Start Windows på vanlig måte Start på nytt Tilbake til menyen for valg av operativsystem Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
laerda Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Sjekk om XP-CDen er bootbar i en annen PC? Kan jo være noe galt med CDen. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Nå fant jeg problemet. Oppstarten av bios går så fort at det bare går ann å se alternativene innimellom. Jeg greide å lese dem og XP jobber nå med å formatere partisjonen. Takk for hjelp!! Endret 27. februar 2005 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå