Gå til innhold

Hjelp! Tregt system uten SP2 og uten nett med SP2

Anbefalte innlegg

Ok, har hatt problemer med maskinen min en god stund nå. Problemet er at hele systemet jobber alt for tregt! Det vil si når jeg dobbeltklikker en mappe, minimerer/maksimerer et vindu o.l, så bruker maskinen alt for lang tid i forhold til hva den har gjort før. Det verste er å scrolle nedover på nettet, hvor maskinen jobber som i "sakte film". Formaterte pc'en for noen mnd'er siden og har til i dag installert alle slags tenkelige nødvendige programmer. Men dette hjelper tydeligvis heller ikke!

Da prøvde jeg noe lurt som jeg ikke hadde tenkt på tidligere. Jeg installerte Service Pack 2 og etter det virket alt 99% perfekt slik jeg kunne se det. Alt gikk fort; scrollingen gikk raskt som den skal være og maskinen jobbet kvikt med å åpne et dokument/mappe og maksimere/minimere vinduer. Alt virket nærmest perfekt!

Likevel var det et problem: Jeg kunne ikke komme meg på weben! Internett var koblet til siden jeg kunne benytte MSN Messenger og andre nettkrevende programmer. Likevel kunne jeg ikke surfe på Opera/IE, da fikk jeg bare opp: "Could not locate remote server" i Opera og "Siden kan ikke vises..." i IE.

Dere kan tenke dere hvor frustrerende det var for meg; en rask og effektiv maskin som jeg ikke kunne surfe på :mad:

Så da måtte jeg naturlivis avinstallere SP2 - med stor sorg... Og nå er jeg tilbake til et tregt og ustabilt system. Jeg kan imidlertid surfe på nettet nå.

Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre? Jeg har installert Service Pack 1 og det meste av oppdateringer osv, i tillegg til at jeg har antivirus prog. installert. Jeg ønsker helst å ha SP2 installert på maskinen, men samtidig å kunne få surfe på nettet.

Så nå trenger jeg deres hjelp, eksperter! Hva bør jeg gjøre med problemet? Hvordan løser jeg dette dilemmaet? NB! Jeg tror kanskje grunnen til at jeg ikke kunne komme meg på nett var noe med den innebygde Win brannmuren, men jeg deaktiverte den og problemet forsvant ikke!

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NB! Jeg tror kanskje grunnen til at jeg ikke kunne komme meg på nett var noe med den innebygde Win brannmuren, men jeg deaktiverte den og problemet forsvant ikke!

Derfor kan det ikke være pga den brannmuren som fulgte med Windows.

Det må være noe galt med LAN-/internett-innstillingene dine.

Prøv følgende: Klikk på 'Verktøy' (inn i IE-vinduet), 'Alternativer for Internett', 'Tilkoblinger', 'LAN-innstillinger'. Kryss av 'Identifiser innstillinger automatisk'. Prøv deretter å kjøre IE på nytt, eller oppdater sida.

Funker det nå..?

Lenke til kommentar

Nope, jeg får ikke opp noe annet enn "siden kan ikke vises..." (når jeg har installert SP2) selv med det du nevnte.

En ting jeg glemte å nevne, som kanskje kan hjelpe litt er at jeg kan bruke nettet i ca. 30 sek til 1 min. Nettet jobber sinnsykt tregt og plutselig kan jeg ikke søke på siden/surfe etc. Får bare plutselig en feilmelding opp...

Som du sier må det være noe problemet med LAN/nettverkinnstillinger. Som sagt kommer jeg meg på MSN Messenger og andre programmer som er avhengig av nett. Problemet er bare når jeg skal søke på nettet/surfe.

Jeg fatter ikke at jeg er SÅ nærme en løsning på tregt system osv, men fortsatt kan jeg ikke løse det...uff!

Er fortsatt takknemmlig for all hjelp!

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar
En ting jeg glemte å nevne, som kanskje kan hjelpe litt er at jeg kan bruke nettet i ca. 30 sek til 1 min. Nettet jobber sinnsykt tregt og plutselig kan jeg ikke søke på siden/surfe etc. Får bare plutselig en feilmelding opp...

OK, da har det mest sannsynlig ikke med noen innstillinger å gjøre likevel. Da tror jeg dessverre at du har fått et eller annet virus... Har du anti-virus program? Er det isåfall nylig oppdatert, og har du tatt en virus-scan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...