Gå til innhold

Radeon 9800 PRO eller Geforce 6800?

Steina

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg store kunskaper i skjermkort, men..,,

Hviket skjermkort er best?

Ati Radeon 9800 PRO 128Mb RAM eller

256MB PCI Express nVidia Geforce 6800?

Det er ikke det at jeg har tenkt å kjøpe, det er det at jeg har, og vet ikke hvilket et jeg skal bruke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.. Takker for svar..

Greiene er det at jeg har en Dell Dimension 8300 som jeg kjøpte for nesten 2 år siden.

Også kjøpte jeg til det Ati Radeon kortet..

Men nå har pappe bestilt seg maskin gjennom firmaet, en Dell Dimension 8400 med det GeForce kortet, så jeg har planlagt å skifte maskin med han, og lurte på og jeg skulle skifte skjermkort oxo..

Lenke til kommentar
Men nå har pappe bestilt seg maskin gjennom firmaet, en Dell Dimension 8400 med det GeForce kortet, så jeg har planlagt å skifte maskin med han, og lurte på og jeg skulle skifte skjermkort oxo..

Først som sist, det går ikke å skifte kort med faren din. ;) (AGP/PCIe skjermkort går IKKE om en annen)

Punkt 2 : ett 6800 kort er bedre enn ett 9800Pro kort... :thumbup:

Lenke til kommentar
Geforce 6800 er ikke bare litt bedre enn 9800pro,det er mye bedre.

Tar jeg ikke helt feil,så er ytelsen ca 30% bedre.

Men så bråker det vel endel mer også ?

Jeg har et Sapphire 9800Pro, som bråker litt, og prøvde nylig et XFX6800GT, som bråker sjokkerende mye. Mulig at 6800 er noe mer stillegående.

Lenke til kommentar
Geforce 6800 er ikke bare litt bedre enn 9800pro,det er mye bedre.

Tar jeg ikke helt feil,så er ytelsen ca 30% bedre.

Men så bråker det vel endel mer også ?

Jeg har et Sapphire 9800Pro, som bråker litt, og prøvde nylig et XFX6800GT, som bråker sjokkerende mye. Mulig at 6800 er noe mer stillegående.

Mitt Club3D geforce 6800 NU bråker ikke. Etter det jeg har lest her på forumet skal XFX bråke noe jævlig ja.

Lenke til kommentar
Altså hvorfor ikke da bare bytte hele pcen? Faren din skal vel som fedre flest bare skrive e-post, surfe på dagens næringsliv og titte *****?

Ja...

Men det er derfor jeg spurte hvilket et som er best..

Men om Ati kortet HADDE vært best, så kunne jeg ikke brukt det likevel, fikk jeg høre av dere...

Derfor tar jeg hele greiene...

Ahh.... Skal bli digg med 1024Mb DDR RAM på 533Mhz :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...