TMH Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) God kveld! Jeg har nettopp installert og oppdatert Fedora Core 3 på min nye laptop, HP Dv1045. Etter litt søking på nettet fant jeg ut hvordan man skulle sette opp widescreen, så da er det i boks, for de som lurte . Det eneste problemet som gjenstår er lyden. På alle andre HP Dv1000 linux-installeringsrapporter (med andre distroer) så står det at lyden konfigruerer seg selv. Dette gjorde den ikke i mitt tilfelle. 1: Når KDE startes, så startes en lydprosess kalt artsd. Denne henger seg med en gang, og bruker all prosessorkraft inntil den blir drept. - kræsjer fordi den finner brudd i pipe'en. 2. "Soundcard detection" finner lydkortet, men jeg hører ikke testlyden. Har sjekket at alt av volumkontroller er aktivert osv. 3. Hvis jeg prøver å spille av noe i Xmms, så vil den ikke spille av. Den sier at jeg må sjekke lyddriverene med arts, og med alsa så bare står den der uten å starte avspillingen. Lydkortet det er snakk om er: Intel Corp. 82801DB AC'97 Audio Controller (rev 03) Noen med forslag? Takk! Endret 26. februar 2005 av TMH Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Sjekk "alsamixer" i ein terminal. Lenke til kommentar
TMH Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Sjekk "alsamixer" i ein terminal. Det har jeg gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå