Crispin Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Det er feil meldingen jeg får, som voice når jeg starter min nye pc. Komponenter: Psu 550, ganske ny, virket bra med min gamle xp2700 maskin. Cpu'en er en flunkende ny Athlon 64 3500 939 90nm. Skjermkortet er Ati radeon 9800 pro. Hovedkortet er Asus a8v Deluxe. Ram : Corsair 512 x2 Fikk hovedkortet og cpuen i posten i dag. Løp ned og hentet varene, og skrudde i sammen pcen. Så får jeg denne meldingen(System failed due to cpu overclocking) Alle andre deler som ikke er nye, er testet og funker kjempe i min gamle pc. Cpu vifta står rett plasert, var vanskeligt å gjøre feil, fordi det fulgte med god manual. Begge strøm kablene fra psuen er plassert i hovedkortet. Noen forslag? Sitter med gråten i halsen snufs Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Prøvd "Clear CMOS"? Prøv det, og se om du får samme feil melding. Står i manualen hvordan du gjør det. (Til hovedkortet) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 har samme feilmelding på mitt k8n neo2, men da er det nettopp grunnet overklokking.. så sjekk i biosen at det ikke er klokket noe der, og null still cmos Lenke til kommentar
jørn nilsen Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 ja den mld får jeg ofta av asus.. load fail safe settings i biosen. så vil jeg tro at det funker.. Lenke til kommentar
Thunder_silence Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Hei! Opplevde det samme selv i dag. Ta ut denne ene minnebrikken og kjør bare med 1 brikke! Da funka det for meg! Ser ut til at det er trøbbel med minnekompabilitet. Satte inn 2 Apacer minnebrikker, og da funka Dual minne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå