Gå til innhold

ang. digitalt videokameraer/Panasonic Nv-gs120

Anbefalte innlegg

Første og fremst, skal det sies at jeg har 0 peiling når det kommer til dette. Så ingen slakt.

Spørsmålet mitt er,og dreier som et kjøp jeg gjorde i dag.. av et Panasonic Nv-gs120 Digitalt-Videokamera til drøye 7000,-. Jeg har somsagt lite jeg skal ha sagt når det kommer til slikt, det jeg lurte på etter 3-4 timers surring uten noen spes. hjelp av manualen, kom jeg fram til at jeg ikke klarte å få overført video til pc. Trodde slikt skulle gå, kan det, er det brukerfeil? visst ikke hva må jeg ha for å få video direkte over til pc?

Link til Kamera: http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/10..._l13/index.html

Mvh

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger en firewire port på PC'en og en firewire ledning. Hvis det er en stasjonær PC så trenger du en ledning som er 4 pins i ene enden og 6 pins i andre enden.

Har tidligere opplevd at overføringsporten på videokameraet har vært defekt, men tviler på at dette gjelder hos deg.

Du trenger et video redigeringsprogram for å få overført video til datamaskinen. Windows movie maker kan brukes.

Vanligvis må videokamera settes i avspillingsmodus når du kobler kamera til PC.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

Så det er fult mulig med det kameraet, med mindre jeg har firewire. Det går altså ikke med usb 2.0 ? Jeg fikk ført over stillbilder fra sd-brikken. Men når jeg søkte igjennom kamerates filer og mapper, var det ingen videoer der. Men det vil løse seg med firewire kort+ kabel?

Mvh

Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...