loqron Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg og kompisen min holder på å fikse pc'en til en fyr.. Denne pc'en har funket før. Men så en dag så skrudde kompisen min den på og skjermen ble bare svart.. Hva kan være problemet ?? Lenke til kommentar
loqron Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 PSU'en på maskinen var 230 watt så jeg prøvde en annen PSU på som hadde 350watt.. Men det funket fremdeles ikke Er det skjermkorte eller kanskje agp slotten ?? Lenke til kommentar
exten Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Sjekk CMOS-Jumperen (denne sitter som regel ved BIOS batteriet). Om den står feilplassert hender det at det blir svart skjerm. Er det ikke det, kan du prøve å resete BIOS. Håper det funker, erlend Lenke til kommentar
loqron Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Sjekk CMOS-Jumperen (denne sitter som regel ved BIOS batteriet). Om den står feilplassert hender det at det blir svart skjerm. Er det ikke det, kan du prøve å resete BIOS. Håper det funker, erlend Prøve å restarte bios'en min det funket ikke !! SÅ prøvde jeg og ta jumperen på en annen plass.. Men da ville den ikke skru seg på Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 det betyr at jumperen sto på rett plass det. Har dere andre deler å bruke? annet skjermkort? minne? cpu? Prøv å røkk ut alt av disker, cd rommer og alle pci kort.. og bare start med cpu, skjermkort og minne i.. fungerer det ikke da, så må dere feilsøke dere frem med andre deler som dere vet fungerer Lenke til kommentar
jørn nilsen Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 smart å prøve å starte maskina med jumperen på feile pins da dette kan ødelegge hk.. lurt å lese manualer vettu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå