Razor 36 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Skal kjøpe meg nytt 939 hovedkort. Hva kan dere anbefale? Ikke DFI, for dyrt. Skal kvitte meg med et Soltek 75FRN2-L med XP2600+ Cpu og ett Sapphire 9600 Pro Fireblad 128mb DDR, Kan overklokkes lett til 500/330. SoundBlaster Audigy2 THX lydkort. Hva kan jeg forlange for dette. Endret 26. februar 2005 av Razor 36 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 om du skal skifte skjermkort også ville jeg gått for et nforce4-basert kort...har asus a8n sli deluxe selv og er storfornøyd! Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 A8N er slett ikke verst, jeg er også fornøyd med mitt. Hvis du ikke har lydkort kan du jo muligens ta en titt på MSI sitt Diamond, men det er ganske dyrt... Vil absolutt anbefale at du velger nforce4 siden du skal bytte skjermkort. Ultra kortene er litt billigere om du har et stramt budsjett. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Ville nok satset på et MSI kort,disse er bra og gjør det godt i tester. Lenke til kommentar
Razor 36 Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Glemte visst å føre opp lydkortet. Selger det også, vil bruke det som er på HK. Lenke til kommentar
Razor 36 Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Det er NForce4 jeg skal ha med sli, må ha brukbart lyd også. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg synes lyden i asus-kortet er fin jeg da... men, om du er litt kresen så er kanskje dette et bedre kort: MSI K8N Diamond Hovedkort S939,SLI nForce4 SLI,6xSATA2,Creative Live!24bit! Lenke til kommentar
T2 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg synes lyden i asus-kortet er fin jeg da... men, om du er litt kresen så er kanskje dette et bedre kort: MSI K8N Diamond Hovedkort S939,SLI nForce4 SLI,6xSATA2,Creative Live!24bit! Bare husk at MSI nForce 4 kortene med Creative lyd-del trenger -5V fra strømforsyningen. Det er noe som de nye ATX 2 strømforsyningene normalt ikke leverer (standarden krever ikke det). Har selv et MSI Neo4 Platinum (nForce 4 Ultra) og det er et knallbra kort. Det eneste jeg har å utsette på det er støynivået fra chipset viften, men det gjelder de fleste nForce 4 baserte kortene. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg synes lyden i asus-kortet er fin jeg da... men, om du er litt kresen så er kanskje dette et bedre kort: MSI K8N Diamond Hovedkort S939,SLI nForce4 SLI,6xSATA2,Creative Live!24bit! Bare husk at MSI nForce 4 kortene med Creative lyd-del trenger -5V fra strømforsyningen. Det er noe som de nye ATX 2 strømforsyningene normalt ikke leverer (standarden krever ikke det). Har selv et MSI Neo4 Platinum (nForce 4 Ultra) og det er et knallbra kort. Det eneste jeg har å utsette på det er støynivået fra chipset viften, men det gjelder de fleste nForce 4 baserte kortene. Har det kommet noen ATX 2 psu`er da ?.. nyhet for meg... Lenke til kommentar
T2 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Har det kommet noen ATX 2 psu`er da ?.. nyhet for meg... Ja, det finnes mange ATX 2 strømforsyninger på markedet. Jeg har selv denne: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...0BHE12&toc=5037 Meget bra og stille strømforsyning. Jeg har ikke MSI hovedkort med Creative lyd-del, så det er null problem for meg å benytte denne strømforsyiningen. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Bruker selv Tagan 480-U01 som er ATX 1.34?, har 20 og 24 pin med -5V , er ganske stillegående sover med maskina på. TT Bigwater på min. + fanmate på chipskjøleren og vifta på kjølinga på strøm-"forsyninga" på kortet, Tagan "lover" 21dB fra PSU når en tar ut under 240W, stiger til 28 på maks. Har MSI K8N Diamond som trenger -5V pga. lydkortet - beste lydkort eg har hatt i PC - har Klipsch 2.1 høytt. som "blei større" etter mitt nForce2 kort fra ASUS (A7N8X-Deluxe). Ser Mist fra Microplex som er linka til ikke vil fungere på dette kortet, finnes og noen "gamle hovedkort" med ISA slot og PCI slot som også kan få problem med -5V som mangler. Spørs om ikke MSI lager korta med Creative Live bit lydkortet i 2. generasjon med annen elektronikk i hovedkortet slik at de klarer seg uten -5V fra PSU. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Jeg synes lyden i asus-kortet er fin jeg da... men, om du er litt kresen så er kanskje dette et bedre kort: MSI K8N Diamond Hovedkort S939,SLI nForce4 SLI,6xSATA2,Creative Live!24bit! Bare husk at MSI nForce 4 kortene med Creative lyd-del trenger -5V fra strømforsyningen. Det er noe som de nye ATX 2 strømforsyningene normalt ikke leverer (standarden krever ikke det). Har selv et MSI Neo4 Platinum (nForce 4 Ultra) og det er et knallbra kort. Det eneste jeg har å utsette på det er støynivået fra chipset viften, men det gjelder de fleste nForce 4 baserte kortene. Har det kommet noen ATX 2 psu`er da ?.. nyhet for meg... Nei det kommer ikke noen nye ,men det finst en god del som har -5V alikevel + at de gamle har dette. Imidlertid ser det ut som om MSI vil endre dette på senere utgaver av kortene og husk dette gjelder KUN for Diamond og Platinum SLI. Her er hva MSI svarte på dette. For the ATX power supply specification, yes the manual is mentioning the correct specification, aswell as the website. As explanation, I attached two documents which clarify the ATX 1.1 ('old') and ATX 2.1 ('new') specifications. As you can see from the 'Key Changes' chapter, there's a mention about '5V guidelines are no longer provided'. Further down in the document, however, you will find specs for the +5V. As the design and delivery of ATX 2.1 compliant PSU's has taken longer than expected, the engineers in Taiwan based their design and results on the use of locally available power supplies. All of those were ATX 2.1 compliant, and still had a -5V line. Now, as more and more brands start to emerge with thier ATX 2.1 PSU's, it turns out that a significant amount of brands have decided to remove the -5V line. As a result, it might be dificult in some areas to find the correct power supply. Therefore, users will need to choose: ATX v2.1 PSU with 24-pin and make sure that it has a -5V line or ATX v1.1 PSU with 20-pin, and make sure that it can deliver at least +18A on the 12V rail. I hope this can clarify the whole story a bit. For future products, changes have already been made to adopt to the PSU's which are out in the market, and this will take away some concerns for buying the correct PSU for your mainboard. Kind Regards,- Jan van Tiggelen Technical Support Engineer PS: Takk til Håvard Røste som tok dette opp med MSI. Endret 26. februar 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Spar til DFI! De ruler! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå