Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av utstyr, trådløst nett. AP og Kort

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp et tråløst nett mellom meg å naboen og jeg trenger hjelp valg av utstyr : AP og Kort til naboens pc (USB ) , det er ca 60 - 70 meter mellom husene begge hus er trehus ?

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ellers fri sikt mellom husene? Dette er viktig med hensyn til mulighet for suksess.

Du bør uansett kjøpe et produkt (AP/router) med mulighet til å montere en retningsbestemt antenne i tilfelle standardantennen ikke er nok, f.eks. et Linksys-produkt. Vil du være sikker, så gjelder for så vidt dette også nettverkskortet, noe wlansupply.no selger. Men det går også å gruke en standard USB-forlengelseskabel på USB-kortet for å prøve mer optimale plasseringer også.

Lenke til kommentar
Er det ellers fri sikt mellom husene? Dette er viktig med hensyn til mulighet for suksess.

Du bør uansett kjøpe et produkt (AP/router) med mulighet til å montere en retningsbestemt antenne i tilfelle standardantennen ikke er nok, f.eks. et Linksys-produkt. Vil du være sikker, så gjelder for så vidt dette også nettverkskortet, noe wlansupply.no selger. Men det går også å gruke en standard USB-forlengelseskabel på USB-kortet for å prøve mer optimale plasseringer også.

Ja det er fri sikt , men jeg tenkte litt på å kjøpe et Linksys AP og en Linksys repeater tro du det ville funke ?

Lenke til kommentar

Vet det er flere som kjører Linksys-produkter på denne måten. Linksys WAP54G kan fungere både som AP og repeater, det er kun hvordan du konfigurerer den som bestemmer hvordan den skal fungere. M.a.o. så burde det fungere, hvis signalkvaliteten mellom husene blir grei.

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...