sigen Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Sist oppdatert: 15. September 2005 Oppdateringer: La til link fra Komplett.no Hva er slot-load/slot-in? En slot-load/slot-in CD- eller DVD-spiller er en helt vanlig CD- eller DVD-spiller, eneste forskjellen fra en vanlig stasjon er at du kan legge inn CD`er eller DVD`er uten å måtte åpne noen diskskuff. Det ser jo ganske stilig ut, synes jeg hvertfall. Over til det tråden handler om Jeg vet at det er mange som leter etter slot-load`s, eller slot-in`s som de og kalles, men ingen som finner noe særlig. Vel, jeg har funnet noen butikker som selger dette. Merk at jeg ikke har noen erfaring med hvor seriøse disse butikkene er, men kanskje det er noen andre som har erfaringer, i så fall er de mer enn velkomne til å legge inn positiv/negativ omtale her. Liste over slot-load/slot-in butikker: Ultradrives.com Ultradrives.com, hovedside Compaq 16x CD-leser Compaq 20x CD-leser Compaq 16x CD-leser Hitachi 24x CD-leser HP 6x DVD-leser, SCSI HP 10x DVD-leser, SCSI Panasonic 24x slim-line CD-leser Panasonic combo-drive, slim-line, 8x DVD-leser, 24x CD-brenner Panasonic combo-drive, slim-line, 24x CD-leser, 8x DVD-leser Panasonic combo-drive, slim-line, 24x CD-leser, 10x CD-brenning, 12x DVD-leser, 8x DVD-brenning, støtte for dobbellagsbrenning Pioneer 24x CD-leser Pioneer 24x CD-leser Pioneer 24x CD-leser, SCSI Pioneer 36x CD-leser Sony 16x CD-leser Her har de ikke adaptere, må derfor kjøpes et annet sted. Carputer.no Carputer.no, hovedside Panasonic combo-drive, slim-line, 24x CD-brenner, 8x DVD-spiller Må ha denne overgangen på såkalte "slim-line" DVD-spillere av typen slot-load/slot-in! LinITX.com LinITX.com, hovedside Panasonic deksel til slim-line slot-load`s, sort Panasonic deksel til slim-line slot-load`s, sølv Panasonic combo-drive, slim-line, 24x CD-brenning/lesing, 8x DVD-lesing Panasonic combo-drive, slim-line, 16x CD-brenning, 24x CD-lesing, 4x DVD-brenning, 8x DVD-lesning En liten samleside, jeg synes endel av dem så helt like ut Må ha denne overgangen på såkalte "slim-line" DVD-spillere av typen slot-load/slot-in! mini-itx.com mini-itx.com, hovedside Slot-loads Må ha denne overgangen på såkalte "slim-line" DVD-spillere av typen slot-load/slot-in! Denne kunne ikke ha direktelink til produktene, da disse kom i handlekurven da candytech.com.tw Candytech, hovedside Ekstern DVD-leser, 8x Ekstern DVD-brenner, 16x max. DVD, 24x max. CD Ekstern DVD-brenner, 8x max. DVD, 24x max. CD Her trengs ikke adapter, siden dette er eksterne enheter, som kobles til via USB, firewire, e.l. Netcomdirect.com Netcomdirect.com, hovedside Pioneer 16x DVD-leser Pioneer 6x DVD-leser, SCSI Hitachi 24x CD-leser Pioneer 24x CD-leser, SCSI mac-pro.com Slot-load CD-RW fra Apple CD-spiller fra Apple iMac G3 combo 24x Slot-load DVD-spiller Må ha denne overgangen på såkalte "slim-line" DVD-spillere av typen slot-load/slot-in![/b] pcalchemy.com pcalchemy.com, hovedside Panasonic combo-drive, slim-line, 24x CD-lesning/brenning, 8x DVD-lesing ESBuy.com ESBuy.com, hovedside Pioner slim-line, takler alle format, inkludert dobbellag Pioner 10x DVD-leser, SCSI Pioner 16x DVD-leser Panasonic slim-line combodrive 8x DVD-lesing, 24x CD-lesing/skriving Ekstern DVD-brenner, alle format inkludert Dobbellag DVwarehouse.com DVwarehouse.com, hovedside Apple 24x slim-line CD-leser Apple 24x CD-RW Apple 4x slim-line DVD-leser Apple 6x DVD-leser Her har de ikke adaptere, dette må kjøpes et annet sted hvis du kjøper slim-line SHG.no shg.no - Hovedside Hotlink disabled, søk på slimline PS DATA PS DATA - Hovedside Plextor PX-716AL, bulk Plextor PX-716AL, retail Komplett.no Plextor DVD-brenner PX-716AL Tilbehør, utenom adaptere: "Monteringskit" for slim-line slot-loads Bilder av en vanlig slot-load/slot-in, og en slim-line, for de som fremdeles ikke vet hvordan de ser ut: Vanlig: Slim-line: Kilder til bildene: Netcomdirect.com, og Ultradrives.com Hvis det er noen leifer som har sneket seg inn, noen linker som ikke funker, eller noe annet som jeg må rette på, så er det bare å si ifra. Nye linker mottas med takk, jeg skal oppdatere så snart som mulig. Takk til Glisevask, suprsid, Klikka_bZerk, og TEAM:defcon for linker. Ekstra takk til Jankee for sticky! Endret 11. november 2005 av sigen Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Fint du flytta den hit sigen, for jeg tror nok detta er en guide som treffer mange casemoddere, inkludert meg.. Og jeg takker naturligvis for cred'n.. Endret 26. februar 2005 av brainbug90 Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Håper noen får bruk for denne tråden, mange her på forumet som har brukt vanlige spillere, på grunn av at de ikke kunne finne noen (gode?) slot-loads. Ikke noe problem å gi cred, "æres den som æres bør" YEEEEE!!!!!! Fikk innlegg nr. 300 på min egen tråd! Endret 26. februar 2005 av sigen Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hehe.. Tror nok jeg skal ut å kjøpe slot-in, for jeg vant nettopp det gamle Lian Li PC70 Fulltower fra Snekker´n på auksjon.. *G* 575 shpenn pluss 150 i frakt.. Kupp! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Grattla! 725 totalt for det kabinettet er ikke mye! Da får vel du bruk for tråden min siden du skal "feire" med slot-in da? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jupp! Foreslår forresten denna som sticky.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Egentlig.. Så er denne feilpostet. Kanskje sticky under lagringsmedier. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Han posta den der, men posten var helt dau.. Slot-in's er det jo nesten bare casemoddere som kjøper, så like greit å poste her.. Sigen: Link til originalposten du! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Har linka til originalposten helt på toppen av denne posten, og gjort det samme på den andre. (linka til denne) burde jeg lage noe mer utav at det er en gammel post som praktisk talt er død? Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Plextor har lansert en slot-in DVD-brenner, som forhåpentligvis når norge om ikke så alt for lenge Hw skriver om denne... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Oi, er det den første slot-in dvd-brennern som er produsert, eller? Litt for dyr for min del.. Har en Samsung DVD-brenner som koster litt under halvparten av prisen. Lenke til kommentar
Paxor Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Genialt Litt kjipt at du kom med denne nå.. Trengte dette når jeg startet på kabinett prosjektet mitt, men siden jeg ikke fant noen steder ble det til at jeg måtte finne en annen løsning... Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Synd at denne kom for seint til å hjelpe deg Pa_X0r, men håper jo den kan hjelpe andre. Har fulgt med på prosjektet ditt, og synes det er veldig fint. Takk for at du synes det er genialt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Du kan legge til denne. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13758 Lenke til kommentar
pexxi Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg fant en i en pc som skulle kastes bak et helsestudio, og den funket :!: Gratis slot in^^ Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Oi! Mye man kan finne på steder man ikke forventer å finne sånne ting.. Hehe.. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Snekker`n: Skal legge den til når den kommer i butikkene Plextor PX-716AL - slot-loaded kommer ikke før tidligst i april (fra den andre topic`en, Gerrard sitt innlegg)pexxi: Fult mulig å finne ting fra dynga, phett at du fant en pc med slot-in, i tillegg fikk du trim når du skulle bære pc`en hjem brainbug90: Trodde du hadde vært ¨på dynga å funnet deg noe nyttig jeg. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg? Øhm.. Nei, vel. Bruker lærere jeg! Fikk en PC av engelsklærern min (skal få en til) som jeg selger for blod Bare modder dem litt.. Men forøvrig har du jo rett, for skolen er jo ganske nært noe jeg vil kalle ei søppeldynge Hehe! Lenke til kommentar
nree Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg? Øhm.. Nei, vel. Bruker lærere jeg! Fikk en PC av engelsklærern min (skal få en til) som jeg selger for blod Bare modder dem litt.. Men forøvrig har du jo rett, for skolen er jo ganske nært noe jeg vil kalle ei søppeldynge Hehe! Leste i denne tråden og så ditt innlegg og satt igjen og lurte på hvorfor du hadde fått disse pc'ne...? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Han er kanskje "god venn" med læreren sin, eller læreren får noe igjen for det. Min erfaring: Det jeg fikk: kabinett, med uttakbar hk-plate, 250W PSU som ikke lager lyd, + litt til inni der. Det læreren fikk: En 4 mnd. gammel DVD-spiller, som ikke ville ta alle CD- og DVD-plater, og den lagde en hvine-lyd. Prøv selv, du får sikkert en god deal og to hvis du diskuterer med en lærer eller to på skolen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå