Gå til innhold

Får jeg studiekompetanse ved mitt tilfelle?

fxwz

Anbefalte innlegg

Vurdere altså nå å gå Media og Komunikasjon(GK) da, også derretter IKT-Driftsfag. Så langt har jeg kommet i planlegginga. Får jeg da studiekompetanse ved å følge denne stien?

Slenger på et lite spm til:

Har snart gått tysk i 3år på ungdomskolen, kan jeg da utnytte hvis jeg går media?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da må du ta allmenn påbygg etterpå - da får du generell studiekompetanse.

hmm, blir ikke det ganske mange år med skole?

Jeg får vel l ikke brukt tysken min til noe da?

EDIT: Får jeg i det hele tatt utnyttet tysken min hvis jeg velger ikt-driftsfag?

Endret av tøbbi
Lenke til kommentar

Vet ikke om de har tysk på media og kommunikasjon, jeg.

Hvis du skal ta det løpet du snakket om, så måtte det blitt sliK:

GK Media og kommunikasjon

VK1 IKT-driftsfag

VK2 Allmenn påbygg

Du kan ikke ta GK og VK1 media og kommunikasjon, og så ikt-driftsfag. Tror ikke du har rett til å ta VK1 IKT når du har fullført VK1 fra før av.

ALt i alt blir det 3 år, det er jo vanlig vgs-utdannelse

Lenke til kommentar
Du kan ikke ta GK og VK1 media og kommunikasjon, og så ikt-driftsfag. Tror ikke du har rett til å ta VK1 IKT når du har fullført VK1 fra før av.

Retten du har til videregående utdannelse har ingen ting med hva du har tatt før, men hvor mange år du har tatt totalt.

Du kan godt ta Allmenn GK, Allmenn GK og enda ha rett til enda et år med Allmenn GK.

Hovedregelen er at du har rett til 3 års VGS, MEN bytter du linje fra feks VK1 Media til VK1 IKT får du utvidet retten din med 1 år slik at du fremdeles har rett på VK2 påbygging.

Nå er dette i praksis ikke et problem da det er meeeer enn nok studieplasser for VK2 Allmenn påbygging, du får plassene omtrent kastet etter deg.

Lenke til kommentar

1) du har rett til tre års videregående skole, samt et pauseår og et "angre-på valget" år

2) mange år med skole? du må ha minst 3 år med skole uansettt, blir du lærling må du og ta påbygg uansett men du slipper unna med kun 20 timers uker.

3) er tysken til noen nytte i det hele tatt noe sted? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...