jossa Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) hei.. leiter etter et program beregnet for og detektere wlan og samle info om det husker ikke navnet men det kom opp produsent av utsyr og securety tips iconet var en går trekantet antennemast med et rødt lys på toppen.. kan ta PM vist det er et fyfy program (som jeg tror det er) men det skal bare brukes til og styrke eget nyinkjøpt trådløst netverk... er det forsåvidt noen andre som vet om noen program får å bryte sikkerheten i et wlan så kom med det, må kunne browse filer det er viktig så jeg kan oppdage alt... vil være best mulig beskyttet mot angrep å inntrengere.. som sakt kan vi ta det på PM Endret 26. februar 2005 av jossa Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Netstumbler ? Det er såvidt jeg vet ikke ulovlig, men dersom du tenker på å avlytte trådløse sessions, er dette ulovlig :| Edit: "er det forsåvidt noen andre som vet om noen program får å bryte sikkerheten i et wlan så kom med det, må kunne browse filer det er viktig så jeg kan oppdage alt... vil være best mulig beskyttet mot angrep å inntrengere.." Den setningen der fikk det til å virke som du helst vil snylte på naboen din og/eller gå inn på maskinen hans og se gjennom hans personlige ting fremfor å forbedre sikkerheten i ditt eget nettverk. Dersom du vil sikre deg best hjemme: - WEP kryptering - WPA kryptering - MAC filtrering - Skjult SSID - VPN-opplegg hjemme. Endret 26. februar 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
jossa Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) sitter på 2Mbs linje å har det jeg trenger... så for 2 gang skal ikke "snyte" på naboen.. FERDIG med det... (orker ikke bruke tråden på sånt urelevant stoff + da hadde jeg brukt et helt annet fora vist jeg sku hijacke) vil bare lære om sikkerhet og se dette i praksis meningen bak den linjen du quotet var å få se hvor mye av mine egne pc-er som eksponeres med bare et enkelt prog. så vær så venlig å ikke begyn en off topic sak nå.. tror du meg ikke så la vær å poste.. enkelt men inrømmer at den linja så litt "kremt" ut .. men det er ikke min intensjon.. Endret 26. februar 2005 av jossa Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Okay. Sorry for at jeg kom og "anklagde" deg, men virka nesten sånn Såvidt jeg vet, er det ikkenoe "single click" program som ordner den slags.. Du har jo program som i seg selv kan cracke WEP, deretter bruke div. andre program for å komme inn på nettverket, og deretter bruke program for å komme seg inn på PCene dine. :o Jeg stoler ikke på trådløst. "Lufta er for alle". Lenke til kommentar
jossa Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 min tankegang.. interesert i å se hvor mye som skal til får å bryte mitt net.. kan jo spoofe mac vist du sniffer en dag eller så å finner ut hvem som er koblet mot acsses pointet å så er ikke mack filtreringa mye værdt.. bruteforce wep... og wpa huffe hoffe.. sku bodd i amerika er jo paranoid.. hehe.. jaja får bare ta risken .. men vist noen vet av noe så ikke nøl med å si ifra... btw.. sorry at jeg blei "sur" men er så sinsykt mange som OT'er alle tråder de kommer over.. men du var nå heldigvis bare en "bekymret" borger å ikke en "pøbel" hehe ... no harm done.. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Vel, du har flere programmer, Netstumbler oppdager ap'er, men kan ikke si noe om hvor sikker den er. Kismet, Linux sak som visstnok er den beste for wardriving da den ikke kan oppdages der den oppererer slik som Netstumbler f.eks kan. Så finnes det ett program som koster skjorta for Windows, mener og huske det heter Airsnort, men skal ikke si noe for sikkert. Endret 14. juni 2015 av kpolberg Lenke til kommentar
ivarsr Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 hmmm , har lastet ned Airsnort, meeen... får ikke installert det... tips? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 WildPackets.AiroPeek den du tenkte på ? eller airsnobler ? skal du få airsnort til og funke må den stå i monitor mode, kun få kort støtter det i windows sjekk på http://www.wildpackets.com/support/hardware/airopeek får du AiroPeek til og funke er du nesten klart til og bruke airsnort. jossa send meg en mail du erik at ranvik dot net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå