Gå til innhold

Poenget med mye minne?

Anbefalte innlegg

Jeg driver å ser på ny mobil og alle sier mobilen jeg liker har for lite minne.

Hva er poenget med mye minne hvis man ikke bruker den som mp3spiller eller tar massemasse bilder med den. Jeg har SE K500i nå og når jeg hadde stappfull sms inbox og endel bilder så sto den fremdeles på 12mb ledig :hmm:

Så kan noen si meg hva man trenger mye minne til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnestørrelse på telefonen er en individuel sak. For de som vil lagre mye bilder/lyd/spill osv, trenger selvsagt mye minne. De som ikke har behov for en telefon fullstappet av bilder/lyd/spill osv, har ikke bruk for mye minne.

Du faller tydligvis under de som ikke trenger mye minne. Men bare så du vet det: K500i har nok minne for de fleste!

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar
Man trenger mye minne til:

- Bilder

- Ringelyder

- Video

- Spill

- Programmer

- MP3-Sanger

- Kontakter, SMS og andre småting.

På E398 nekter telefonen å bruke minnet til å lagre meldinger. Tror ikke jeg kan ha mer enn 80 meldinger i innboksen selv om det ikke er noe annet på minnet. Dårlig! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Enig med donkey, sms skulle brukt av det dynamiske minnet... Jeg har 10 MB ledig med plass i minnet på telefonen, men kan uansett ha maks 400 meldinger. Husker på p800, hvor jeg hadde 1 500 meldinger før jeg solgte den, det var stas, og så genialt at man kunne søke i meldingene :)

Lenke til kommentar
ja min K700 er sånn og det syns jeg er jævlig dårlig. har 43MB minne og 10-12MB ledig så kan jeg ha bare 100 meldinger ca.

Meldingene går ikke på det samme minnet....har k700i....maks meldinger er og forblir 100...uansett hvor mye eller lite minne du har ledig...lit små kjipt egentlig.

Ja, men takke seg til at det finnes telefoner som kan ha "evig" med meldinger. :)

Lenke til kommentar
ja min K700 er sånn og det syns jeg er jævlig dårlig. har 43MB minne og 10-12MB ledig så kan jeg ha bare 100 meldinger ca.

Meldingene går ikke på det samme minnet....har k700i....maks meldinger er og forblir 100...uansett hvor mye eller lite minne du har ledig...lit små kjipt egentlig.

Ja, men takke seg til at det finnes telefoner som kan ha "evig" med meldinger. :)

N6600 kan det.

Kan Lagre meldinger på minne kort.

Har hørt om folk som har hatt 1 GB minne kort i den telefonen.

Blir umulig å fylle opp det,med mindre enn proper full telefonen

med MP3. :thumbup:

Kommer sikkert større minnekort med tiden også....

2 GB??? :dribble:

Endret av Tor Haakon
Lenke til kommentar

Det er et flott spørsmål:

Svaret er at det er svært hendig å ha mye minne når man fks. skal bruke telefonen til MP3, bilder, spill, programmer med mer. Men har man et fornuftig telefonbruk så vil egentlig 3-4-5 MB minne holde i massevis, men da må man være klar til å gjøre litt kompromisser av og til. Hadde ikke skada om dere holdte dere litt bedre til topic...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...