Gå til innhold

printer til printable cd'er?

Anbefalte innlegg

Blekkpatronene til min Canon Pixma ip6000 har jeg sett til ned i rundt 80 kr pr stykk .. det er rimelig!

Husker da lexmark solgte billige fargeskrivere på rimi til 499,- .. me sån jalla patroner, og når en sku ha nye patroner var det 450 for farge og 390 for sort :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvor man får best prisgunstig verbatim fullface 8x / 16x dvd+r ? ;)=

Her hos Norwaydisc

Ja det er ganske stor prisforskjell på Canon og Epson sine tilbehörsprodukter. Selve Epson printeren i seg er kanskje 200 kr billigere, men det blir en dyr investering dersom man skriver ut masse. Canon er da absolutt et rimligere alternativ.

Lenke til kommentar
Problemet med Epson er bar det at blekkpatronene og fotopapiret er dyrere enn Canon sitt. Dessuten så bruker Epson mer blekk pr side enn hva Canon gjør, den er også mye treigere til å skrive ut. Men kvaliteten på utskriftene er det ingen ting å si på, der er de like bra som Canon.

Men valget for meg var enkelt, Canon.

Ja, der er jeg helt enig. Min forrige printer var en Epson og jeg var igrunn relativt fornøyd med den. Men da jeg skiftet til en Canon IP6000 var forskjellen som himmel og helvete. Epson bråket fælt og fargepatrone var vanvittig dyre i tillegg til at man måtte kjøpe alle fargene dersom 1 farge gikk tom. Dessuten var det mye trøbbel med tette dyser, samt at den slukte blekk. Riktignok var Epson skrivern nå over 6 år gammel så jeg vil tro at Epson idag også er mye bedre. Men på den tiden jeg kjøpte den ble Epson regnet fo å være noe av det aller beste.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man får best prisgunstig verbatim fullface 8x / 16x dvd+r  ? ;)=

Her hos Norwaydisc

Ja det er ganske stor prisforskjell på Canon og Epson sine tilbehörsprodukter. Selve Epson printeren i seg er kanskje 200 kr billigere, men det blir en dyr investering dersom man skriver ut masse. Canon er da absolutt et rimligere alternativ.

Er da betydelig billigere hos http://www.telebutikken.no/

Lenke til kommentar

Her er en liten utskriftskvalitet sammenligning. Vet det ikke er best å ta bilde med et digital kamera, og lagre som .jpg .. men en kan se klare forskjeller i fargene uansett. Se vedlagt bilde :)

Printet på Canon Pixma ip6000 med settings : fargekalibrering - manuell, utskriftstype : grafikk. Cyan +5 , Gul -5. Intensitet 10. ICM - slått av.

post-62-1110195053_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg Ritek 8x print flaten best, og den er 118 mm så en kan bruke det vedlagde canon programmet :) Som en ser på verbatim platene får en en 1mm hvit stripe ytterst.. som jeg ikke syns ser no bra ut.

Fargene på Ritek er klart best, alle fargene er mye mer "levende" .. jeg vet ikke helt åssen ord jeg skal bruke for å forklare det, men det er bare best :p

Lenke til kommentar

Jo, mulig Ritek er best til å printe ut på, men jeg verdsetter kvalitet og holdbarhet på platene mer. Har kjöpt 100 pk med Tayio Yuden nå, printbare, så lenge printkvaliteten er ok, så holder det for meg.

Man så forresten ikke så stor forskjell på Verbatim +r og Ritek synes jeg.

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Jo, mulig Ritek er best til å printe ut på, men jeg verdsetter kvalitet og holdbarhet på platene mer. Har kjöpt 100 pk med Tayio Yuden nå, printbare, så lenge printkvaliteten er ok, så holder det for meg. Noen som har erfaringer med disse platene?

Er helt enig med deg! hjelper ikke at printen ser bra ut .. og plata ikke funker om ett år :D

Derfor jeg selv leter etter beste kombinasjon av brennekvalitet OG print .. til nå så er det Verbatim DVD+R 8x , printen er ikke så værst.. og brenne kvaliteten er ypperlig. Skal teste Tayo Yuden 8x dvd+r printable og snart, og håper det er denne som går av med seieren :) selv om er litt dyr.. så er det verdt det!

Lenke til kommentar

Ja jeg blir kjempehappy om TY platene gir bra bildekvalitet. Da er de absolutt verdt mer penger enn Verbatim sine plater, for TY er jo uten tvil av bedre platekvalitet enn Verbatim. Ta å legg ut bilde på TY platene så fort du får testet de, så skal jeg gjöre det samme. Får vel platene i löpet av uken.

Lenke til kommentar
Ja jeg blir kjempehappy om TY platene gir bra bildekvalitet. Da er de absolutt verdt mer penger enn Verbatim sine plater, for TY er jo uten tvil av bedre platekvalitet enn Verbatim. Ta å legg ut bilde på TY platene så fort du får testet de, så skal jeg gjöre det samme. Får vel platene i löpet av uken.

På standard instillinger samme som jeg brukte på Ritek , ble de litt "lyse/blasse" men stilte opp intensiteten litt (til 15) , og satt utskrifskvalitet til HØY istedetfor normal .. og da ble det et meget godt resultat synes jeg .

helt perfekte grafer på brenning og :) *vedlegge*

post-62-1110493859_thumb.png

Lenke til kommentar

Fikk mine Yuden plater i dag også, testet de og er godt fornøyd, både med platekvalitet og utskriftskvalitet. Skrev ut med høy kvalitet, men intensitet uendret, og resultatet ble bra, det er mer enn bra nok for meg. Skal legge ut et bilde når jeg får tid. Her er kvalitetstesten min:

post-62-1110494292_thumb.png

Lenke til kommentar
Fikk mine Yuden plater i dag også, testet de og er godt fornøyd, både med platekvalitet og utskriftskvalitet. Skrev ut med høy kvalitet, men intensitet uendret, og resultatet ble bra, det er mer enn bra nok for meg. Skal legge ut et bilde når jeg får tid. Her er kvalitetstesten min:

Hva slags brenner er det du har brukt og brenne speed da ? Min grafe er BenQ 1620 med B7T9 firmware. utmerket resultat både i 8x og 12x.

Lenke til kommentar
Hva slags brenner er det du har brukt og brenne speed da ? Min grafe er BenQ 1620 med B7T9 firmware. utmerket resultat både i 8x og 12x.

Samme brenner og firmware som deg, brent på 8x. Meget fornöyd med resultatet, beste jeg har oppnådd noen gang. Hvilket program brenner du med?

Når du sa du stilte på intensiteten på printeren din, mener du kontrastene?

Endret av joho83
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisan..

Ser at det er mange av de som har Epson printere klager over prisen på (originale)blekkpatroner...Jeg har en Epson Stylus Photo 950, og har irritert meg grønn over prisen på disse hver gang jeg måtte bytte ut en av patronene, 950' en har 7 patronere, og det verste er at de ikke er tomme, selvom printerens status monitor sier at de tomme..

Jeg gikk til innkjøp av ett såkalt Scorpio system, dvs ett system som gir kontinuerlig blekktilførsel til patronene fra eksterne blekktanker, ikke mer behov for å bytting og kjøp av dyre originale eller kompatible patroner mer, bare påfyll i blekktankene når det er behov for det, disse tar 100ml hver..

Litt dyr engangsinvestering, ja, men i det lange løp vil det lønne seg, ihvertfall for de av oss som printer mye..

Og utskriftkvaliteten med Scorpio...Jeg ser ihvertfall ikke forskjell fra bruk med originalpatroner

Endret av Heia
Lenke til kommentar

hehe.. ja..

www.inkclub.no selger til min pixma6000 for 45 kr pr patron :D

har printa ca 120-150 labels med min nå , og gult og sort er kanskje brukt 1/3 av..

hehe..

Eksterne blekktanker .. jaja :)

Lenke til kommentar

ENDELIG har jeg også fått meg skriver som kan skrive på plater. En Canon PIXMA MP780. (kopi, scnner, fax, dobbeltsidig utskrift automatisk, og arkmater for å kopiere opp til 35 sider, samt 2 papirmagasin og CD/DVD print) Tror jeg kan like denne :) Prisen var dog 3000,- Men blekket er rimelig - og jeg har bruk for alle funksjonene også - så jeg tror ikke jeg kommer til å angre...

Nå blir det å teste utskriftskvalitet på plater!

Lenke til kommentar

Da er "dyret" testet. Funker knall skriver raskt og bra. Dog litt minimalt med striping i utskriften (men må se NØYE etter for å se det).

Sammenligning plater:

print%20test.jpg

Best: Ritek full face (nederst til venstre)

Nest best: Verbatim 16x DVD-R (øverst til venstre) og Taiyo Yuden (nederst i midten) - lite skiller mellom disse 2, muligens verbatim er ørlite bedre.

Tredj best: Verbatim 8x full face (øverst i midten) - disse har et helt annet printbelegg enn 16x platene - mer plastikkaktig, mens det på 16x platene er har mer myk konsistens - slik som bra fotopapir til skrivere omtrent.

Dårligst: Optodisc (samsung) til høyre - blasse farger og for ujevnt printbelegg til at det blir skikkelig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...