jænzsn Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg hører mye snakk om overklokking, men jeg vet egentli ikke hva det er, noen som kan forklare?? Lenke til kommentar
RAM Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Man gjør om noe i prosessoren så man får større hastighet på den. Jeg har personlig aldri overklokket, og har ikke tenkt å gjøre det heller. Det som kan skje ved overklokking er at prosessoren blir varmere enn den er beregnet til, og den kan smelte opp. Så jeg synes ikke overklokking er lurt, men det er likevel noen som gjør det. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Man øker hastigheten som signaler prosesseres\sendes. Slik at en prosessor regner ut ting raskere, flere beregninger per sekund. Man kan også øke hastigheten som signaler sendes fra enhet til enhet. Omtrent noe slikt, gi meg pryl om jeg sier noe galt. Lenke til kommentar
jænzsn Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 ok, takker så mye for hjelpen! Men er vet dere også hva det vil si og "flashe biosen"?? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Det betyr å skifte ut det lille programmet som ligger på en egen brikke på hovedkortet, oppgradere den til en nyere versjon. Man flasher BIOS om det er ting som ikke støttes, eller som ikke fungerer helt, da kan det være fikset i en senere versjon av BIOS. Lenke til kommentar
jænzsn Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 takker så meget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå