zexs Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hei Jeg lurer på om noen vet hvordan reglene er for heving av kjøp er? Bestilte meg et Gainward 6800le i november i fjor. Etter en liten stund fikk jeg det berømte "svart skjerm" problemet. Søkte retur og fikk nytt kort i desember. Etter 14dager med det nye kortet skjedde det samme, altså svart skjerm i krevende spill. Søkte på nytt retur og fikk nytt kort. Nå opplever jeg det samme med mitt nye kort. Kortene er prøvd i forskjellige maskiner og problemet er akkurat likt. Er altså på mitt 3. kort! Saken er den at jeg er lei av å returnere og vente på nytt kort, pluss at jeg har mistet totalt troen på Gainward 6800le kortene. Kan jeg kreve å få hevet kjøpet, evt krav på noe annet enn et nytt Gainward kort? Kortet er kjøpt hos komplett. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 da krever du å få ett kort av en annen produsent eller penge tilbake.. skal gå fint det.. når det trossalt er 3 ganger du har opplevd dette Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Enten har du vært skikkelig uheldig med tre defekte skjermkort på rad, eller så er det noe rart du eller maskinen din gjør. Du har ikke tilfeldigvis en skikkelig ustabil og svak strømforsyning? Hvis det har gått tid mellom alle disse skjermkortene, så kommer de jo fra forskjellige partier fra Gainward. Så det skulle være veldig rart om det er samme feil på alle disse skjermkortene. Ikke noe problem med mitt Gainward 6800LE ihvertfall, men det hjelper jo ikke deg noe. Lenke til kommentar
zexs Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Enten har du vært skikkelig uheldig med tre defekte skjermkort på rad, eller så er det noe rart du eller maskinen din gjør. Du har ikke tilfeldigvis en skikkelig ustabil og svak strømforsyning? Hvis det har gått tid mellom alle disse skjermkortene, så kommer de jo fra forskjellige partier fra Gainward. Så det skulle være veldig rart om det er samme feil på alle disse skjermkortene. Ikke noe problem med mitt Gainward 6800LE ihvertfall, men det hjelper jo ikke deg noe. Synes dette er temmelig rart jeg også! Men har som sagt testet kortene på andre maskiner, samme problem der. Har en Mist 430w psu som skal holde godt til mitt opsett. Spurte om muligheten til å forandre produsent på forrige retur og dette var utelukket fikk jeg til svar.. Har prøvd å sjekke litt på www.lovdata.no men finner ingenting der som sier noe om heving av kjøp el. lign. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 vel, har butikken prøvd å repare / utbedre samme feil 3 ganger, så har du krav på nytt kort eller pengene tilbake. I ditt tilfelle har du fått 3 nye kort, og har dermed muligheten til å få nytt kort med en annen produsent eller pengene tilbake. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Her er svaret på ditt spørsmål.. http://forbrukerportalen.no/portal/Artikle...2/1073635575.18 http://forbrukerportalen.no/portal/Artikle...3/1061972393.25 Hev kjøpet Endret 26. februar 2005 av taz Lenke til kommentar
zexs Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Ok, da krysser jeg fingrene og sender en mail til komplett i løpet av helga.. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Flyttes til webshop/butikkdiskusjon då temaet passer bedre der Lenke til kommentar
Gregers Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Hei Jeg kjøpte et 6800le i oktober i fjor. Opplevde svart skjerm jeg og, men kun i få spill. Ettersom de spillene jeg fikk svartskjerm i var av liten interesse, så brydde jeg meg ikke om dette, men etter jeg formaterte nå, så fryser bla cs seg etter en liten stund. Har testet med forskjellige drivere til kortet, ingen forskjell.. Er det for sent å snakke med komplett om eventuell retur av kortet nå? Har hatt det i omtrent halvåret nå da. mvh. Greg Endret 28. februar 2005 av Gregers Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 er ikke for sent så lenge du har reklamasjonsrett på kortet. Er bare å søke vanlig retur på det kortet. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 man skal reklamere innen rimelig tid. 6 mnd er ikke rimelig tid Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Da sier du at problemet har oppstått nå nylig. Enkelt når du har garanti Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Snakk med returavdelingen på komplett og hør om du kan få et annet kort for et mellomlegg. LE er et lobotomert kort, og stort sett gambler du når du kjøper det. Noen får åpnet pipelines mens andre får ikke engang det de betalte for. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Klart at 6 mnd for et skjermkort er rimelig god tid. Når det i teorien er 3/5 års reklamasjonstid for det meste av elektronikk. Noe jeg bla. syns er sykt når du tenker på hva foreksempel mobiltelefoner blir utsatt for. Han har fått en vare som som er forsøkt reparert 3 ganger da har du i henhold til forbrukerloven full rett til å hevekjøpet ved å få helt ny vare eller få hele beløpet tilbake + at du fortsatt har garanti som gjelder for det nye kortet du fikk. Endret 28. februar 2005 av Tydeus Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 man skal reklamere innen rimelig tid. 6 mnd er ikke rimelig tid Problemet har forverret seg og han er forbruker. Han har ikke oversittet reklamasjonsfristen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 man skal reklamere innen rimelig tid. 6 mnd er ikke rimelig tid 2 måneder i forbrukerkjøp er minimumsfrist forreklamasjon, dessuten kan man få ekstra frist hvis det er grunnlag for det. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 man skal reklamere innen rimelig tid. 6 mnd er ikke rimelig tid 2 måneder i forbrukerkjøp er minimumsfrist forreklamasjon, dessuten kan man få ekstra frist hvis det er grunnlag for det. ja men her snakker vi om en fyr som har vært klar over feilen i 6 mnd. og den minimume reklamasjonsfristen er innebefattet i rimelighetsvurderingen. så hvis foreksempel en fyr oppdager en mangel ved dressen sin etter 2 måneder og 4 dager, er ikke reklamasjonstiden hans ansett som 4 dager til tross for at han i alle tilfeller har minst 2 måneder på seg til å gjøre mangelen gjeldende. den relative reklamasjonsfristen er en sikkerhetsventil for forbrukerne, men går de utover den så kan de i mange tilfeller ligge tynt ann hvis de har vært klar over mangelen, men ligger i sofaen. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 man skal reklamere innen rimelig tid. 6 mnd er ikke rimelig tid Problemet har forverret seg og han er forbruker. Han har ikke oversittet reklamasjonsfristen. jepp, du har et godt poeng. Lenke til kommentar
Gregers Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hei igjen. Ifølge komplett kunne jeg sende inn skjermkortet, og få et nytt om det var feil på det. Skal prøve dette, håper det nye funker bedre. En annen type skjermkort kunne jeg derimot ikke få s de.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå