Gå til innhold

Stor ytelsesforskjell mellom minne på skjermkort?

andrvas

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting, hvor stor er forskjellen mellom et skjermkort med 128MB minne og et med 256MB minne forutsatt at begge har lik GPU? Begynner liksom å tenke litt nå da jeg har bestilt et 128MB GDDR3 MSI 6600GT fra komplett.no til 1900kr, og så ser jeg at de får et 256MB (G?)DDR3 Gainward 6600GT til 2000kr på lager om en måned. Er det en stor ytelses forskjell? (tenker ikke mellom Gainward og MSI)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på en ting, hvor stor er forskjellen mellom et skjermkort med 128MB minne og et med 256MB minne forutsatt at begge har lik GPU? Begynner liksom å tenke litt nå da jeg har bestilt et 128MB GDDR3 MSI 6600GT fra komplett.no til 1900kr, og så ser jeg at de får et 256MB (G?)DDR3 Gainward 6600GT til 2000kr på lager om en måned. Er det en stor ytelses forskjell? (tenker ikke mellom Gainward og MSI)

jeg kan tenke meg at i og med det 256 mb kortet kun koster 100 kr mer en 128 mb kortet så vil minnet på 256 m bkortet være klokket en del lavere....pleier å være best å kjøpe 128 mb når det gjelder low/mainstream kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...