White Fox Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Hei, sitter å jobber med en skikkelig enkel side her, men jeg får den ikke validert. Sitter igjen med to punkter på html valideringen. Hva kan jeg gjøre med det type elementet? og jeg finner ikke noen </p> tag på linje 105. Css'en er validert, men 508 valideringen har jeg problemer med. Hva er egentlig 508 og hva kan jeg gjøre for å fikse det? Her er siden Takker for all hjelp. Endret 26. februar 2005 av White Fox Lenke til kommentar
PT Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Validator.w3.org: 1: Fjern ' type="textarea"'. 2: Fjern '</p>' eller legg til '<p>' der du har glemt det. 508: <span class="tekstomr">Ditt navn *</span><input type="text" size="25" maxlength="35" name="navn"><br> <span class="tekstomr">Din mail *</span><input type="text" size="25" maxlength="35" name="epost"><br> Her ser jeg egentlig ingen feil. 'type="text"' er saa vidt jeg vet gyldig HTML. Mulig disse forsvinner hvis du fikser feilene som validator.w3.org finner. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) 508: <span class="tekstomr">Ditt navn *</span><input type="text" size="25" maxlength="35" name="navn"><br> <span class="tekstomr">Din mail *</span><input type="text" size="25" maxlength="35" name="epost"><br> Her må du bruke <label> og ikke span, slik: <label class="tekstomr" for="navn">Ditt navn *</label><input type="text" size="25" maxlength="35" name="navn" id="navn"><br> <label class="tekstomr" for="epost">Din mail *</label><input type="text" size="25" maxlength="35" name="epost" id="epost"><br> Du kunne også latt labelen omslutte input-elementet, men da mister du funksjonalitet i IE Endret 26. februar 2005 av mohuhau Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 <p>'en din og <form>'en din nester ikke riktig... Mvh Primaxx Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) @PT Problemet er bare at jeg ikke finner noe </p> på den aktuelle linjen som validatoren oppgir. @mohuaha det skal jeg fikse @primaxx Hva mener du egentlig? Edit: Var det med label det eneste som var feil i 508? Hehe, pokker. Jeg må finne et engelk script.. Siden skal jo liksom være på engelsk. Noen som vet om noe. Endret 26. februar 2005 av White Fox Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Du må avslutte <p> før du avslutter formen. Altså flytte </p> før </form> Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Fysj, skjemaet ditt er forferdelig dårlig oppsatt! CSS-eksempel: fieldset { border: none; margin: 1em 0; padding: 0; } legend { display: none } label { clear: both; display: block; margin: 0.6em 0 0 0; } input , textarea { clear: both; margin: 0.6em 0; display: block; } HTML: <form action="contact_form.php" method="post"> <fieldset> <legend>Personal information</legend> <label for="input_name">Your name:</label> <input name="name" id="input_name" size="35" maxlength="65"> <label for="input_email">Your email:</label> <input name="email" id="input_email" size="35" maxlength="65"> <fieldset> <label for="input_text">Comment:</label> <textarea name="text" id="input_text" tabindex="0" cols="40" rows="5"></textarea> <input name="submit" value="Submit" type="submit"> </fieldset> </form> EDIT Følte for å gi deg litt flere tips. BR skal ikke brukes for å simulere linjeskift hvor andre elementer passer mye, mye bedre. <h2>Articles written by me</h2> <a href="http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=297892">Wireless network</a> (Norwegian)<br> <a href="http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=354940">Beginners guide to webdesign</a> (Norwegian)<br> <a href="http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=373574">Security guide</a> (Norwegian)<br> <br> Bør skrives om til <h2>Articles written by me</h2> <ul> <li><a href="http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=297892" hreflang="no">Wireless network</a> (Norwegian)</li> <li><a href="http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=354940" hreflang="no">Beginners guide to webdesign</a> (Norwegian)</li> <li><a href="http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=373574" hreflang="no">Security guide</a> (Norwegian)</li> </ul> Det samme gjelder seksjonen over (Where to find me?) Seksjonen med personlig informasjon bør settes opp (omtrent) på denne måten: <h2>Personal info</h2> <h3>Name</h3> <dl> <dt>Alternative 1</dt> <dd>White Fox</dd> <dt>Alternative 2</dt> <dd>WhiteFox</dd> <dt>Alternative 3</dt> <dd>WhiteFox_</dd> <dt>Alternative 4</dt> <dd>White_Fox</dd> <dt>Alternative 5</dt> <dd>White-fox</dd> </dl> Endret 26. februar 2005 av SirIce Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Tusen takk alle sammen. Nå fikser jeg opp koden litt, men hva blir koden til et kontaktskjema på engelsk? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Nå er siden validert html og css. Jeg skafet et nytt kontaktskjema på engelsk, mne jge får en feil i 508. Jeg kan visst ikke bruke input type=text eller noe slikt. Noen osm vet. Siden 508 Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Samme problem som sist... Du har ikke brukt label! Dersom du hadde lest hva som sto om problemet hadde du forstått det Rule: 1.1.2 - All INPUT elements are required to contain the alt attribute or use a LABEL. * Failure - INPUT Element, of Type TEXT, found at Line: 90, Column: 23 * Failure - INPUT Element, of Type TEXT, found at Line: 91, Column: 32 Se på eksempelet til SirIce for et godt eksempel på hvordan du skal sette opp en form. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Samme problem som sist... Du har ikke brukt label!Dersom du hadde lest hva som sto om problemet hadde du forstått det Rule: 1.1.2 - All INPUT elements are required to contain the alt attribute or use a LABEL. * Failure - INPUT Element, of Type TEXT, found at Line: 90, Column: 23 * Failure - INPUT Element, of Type TEXT, found at Line: 91, Column: 32 Se på eksempelet til SirIce for et godt eksempel på hvordan du skal sette opp en form. Ok, men hvordan stter jeg opp en form for det nye kontaktskjemaet mitt slik at det fungerer med feedback.php? Det jeg har nå: <form action="feedback.php" method="post"> <table border="0" cellpadding="8" cellspacing="8" summary="feedback form"> <tr><td>Name:</td><td><input type="text" name="name" size="25" /></td></tr> <tr><td>Email address:</td><td><input type="text" name="email" size="25" /></td></tr> <tr> <td colspan="2"> Comments<br /> <textarea rows="15" cols="45" name="comments"> </textarea> </td> </tr> <tr> <td align="center" colspan="2"> <input type="submit" value="Send Feedback" /> </td> </tr> </table> </form> Edit: sorry at jeg maser litt, men jeg har bare ikke lyst til å ødelegge skjemaet slik atd et ikke virker mer, ved å endre på det osv uten at jeg egentlig kan dette så veldig godt. Endret 27. februar 2005 av White Fox Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hvorfor brukte du ikke bare det oppsettet som jeg laget til deg? Det du har nå er værre enn det forrige. Jeg skjønner ikke hvorfor du streber etter Section 508-godkjenning, da det er ganske innlysende at du har alt for lite erfaring med tilgjengelighetstilpassing. Vet du i det hele tatt hva Section 508 er for noe? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Hvorfor brukte du ikke bare det oppsettet som jeg laget til deg?Det du har nå er værre enn det forrige. Jeg skjønner ikke hvorfor du streber etter Section 508-godkjenning, da det er ganske innlysende at du har alt for lite erfaring med tilgjengelighetstilpassing. Vet du i det hele tatt hva Section 508 er for noe? Du har sikkert helt rett, jeg tar det som det er nå jeg. Tusen takk for all hjelpen uansett da. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Ok, men hvordan stter jeg opp en form for det nye kontaktskjemaet mitt slik at det fungerer med feedback.php? Det du må gjøre er å sette id på alle input/textarea elementene. Det enkleste er å bare sette lik id som name. Så legger du til labler. "Email adress:" er en label til <input name="email" type="text">. I tillegg er ikke en tabell det beste å bruke her så jeg har kuttet ut denne og satt inn css i stedet. <form action="feedback.php" method="post"> <p><label for="name">Name:</label><input type="text" name="name" id="name" size="25"></p> <p><label for="email">Email address:</label><input type="text" name="email" id="email" size="25"></p> <p><label for="comments">Comments</label><br> <textarea rows="15" cols="45" name="comments" id="comments"> </textarea></p> <p class="submit"><input type="submit" value="Send Feedback" class="submit"></p> </form> Cssen putter du inn sammen med resten av stilsettet ditt. form p { margin: 0; } label { width: 10em; clear: both;} textarea { clear:both; float:left;} label, input { float: left; margin-top: 0.5em; } .submit { clear: both; text-align: center; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå