Gå til innhold

Forandre intensiteten på videoeffekter?

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt en film inn i Adobe premiere , og vil starte med at det er veldig uskarpt og etterhvert blir det skarpere og til slutt helt skarpt.

Jeg vil altså at effekten skal minske jevnt til klippet er ferdig.

Hvordan kan jeg gjøre dette? :hmm:

Hjelp blir satt pris på! :yes:

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke brukt programmet på lenge, så jeg er ikke sikker på om hjelpen min er til noe særlig nytte. Jeg tror du kan bruke en slags "blur"-effekt og sette "keyframes" der du ønsker. Jeg regner med at du kjenner til bruken av effekter og "keyframes"? Du setter verdien på uskarphetseffekten til fullt (eller så mye du ønsker) i starten av filmen og trykker på stoppeklokkesymbolet ved siden av justerte effektverdi. Deretter går du til det punktet i filmen du ønsker at bilde skal være skarpt igjen, justerer ned effektverdien og trykker nok en gang på stoppeklokkesymbolet. Nå skulle effekten gradvis oppløse til et normalt, skarpt bilde. Håper noen andre kan gi noen tilleggsopplysninger om nøyaktig hvilken effekt du skal benytte, siden jeg ikke har tilgang til en datamaskin med programmet installert for øyeblikket. Er det noe i forklaringen du lurte på, ikke nøl med å spørre.

Og forresten: Ta det med ro. Gi folk litt tid, så får du nok hjelp. ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Grunnen til at jeg er så masete er at jeg redigerer en film som skal sendes i posten på mandag til en konkurranse.

Klassen min skal til Auschwitz på klassetur men mangler penger, så har meldt oss på en konkurranse hvor oppgaven er så vi har lagd en abstrakt film til denne oppgaven: http://www.hvitebusser.no/Webdesk/netblast....html?id=301022

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...