Mr.M Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Har kjøpt fra to webshopper den siste tiden, og i ingen av tilfellene har jeg mottatt noen hentelapp på varene. Har skjekket nettspor å bare hentet pakkene noen dager etter at de har kommet. Kunne nesten tro at butikken vil spare 5 kr. i porto for å slippe å sende lapp? Mange som ikke har fått? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Det er posten som er problemet her, ikke nettbutikkene. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Det er posten som er problemet her, ikke nettbutikkene. Nei, ikke ifølge dama på postkontoret. Jeg var litt brysk å klaga på at de ikke hadde sendt meg lapp. Da sier hun at det er det butikken som skal gjøre samtidig med at de sender pakken. (jeg trodde lappen satt klistret på esken, men det gjør den ikke). Ene pakken min hadde faktisk lagt 4 dager før jeg oppdaget det via nettspor. (oppkravspakke) ?? edit:skriveleif Endret 26. februar 2005 av Hotbox Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Etter hva jeg vet så er det posten som skal si fra at pakken har kommet. Det har skjedd at pakken har ankommet postkontoret, men at hentelappen har kommet et par dager seinere. Jeg skylder på posten. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 vel, det er postmannen som legger lappen i postkassa di når de har fått pakken på postkontoret. Hvis det var sånn at butikken sendte hentelapp risiterer man at lappen ligger i postkassa dagen før pakka er på postkontoret for pakker tar noen ganger litt lenger tid enn brev/lapper avhengig av når på døgnet de er sendt. Personlig sjekker jeg alltid netspor i stede for å vente på hentelapp. Dersom postkontoret får pakken etter at postmannen har kjørt ut får man jo ikke hentelappen før dagen etterpå. Bedre å sjekke netspor og kunne stikke innom posten før de stenger på ettermiddagen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 To ting: For det første er det "postkontoret" som skal sende ut hentelappen.. For det andre trenger du den ikke..det er bare å skrive ut fra Nettspor og ta med på "postkontoret"... Dette burde ikke være noe problem.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 nei, det er en sorterinssentral som skal sende ut lappene. For meg er det sentralen på Fauske (6 mil fra bodø) som sender ut, mens mitt porskontor ligger i skånland, 3 mil fra harstad. Det er IKKE butikkene som sender ut hentelapper.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 For det andre trenger du den ikke..det er bare å skrive ut fra Nettspor og ta med på "postkontoret"... Dette burde ikke være noe problem.. Ikke noe problem, men kan jo være greit med hentelapp hvis man ikke har tilgang til data, eller noen andre skal hente pakken for deg osv. Er man ikke helt inne i dette med nettspor via "min konto" eller handler skjelden på nett så kan man kanskje risikere at pakken blir liggende og retunerers etter 7 dager. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 nei, det er en sorterinssentral som skal sende ut lappene. Så da sitter ikke lappen på pakka når den ankommer ditt lokale postkontor. Da snakket dama bak skranka sant på det iallefall. Hvor får sorteringssentralen lappen ifra da?? Lenke til kommentar
msulland Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Slik er det: 1. Pakka blir kjørt av bedriften enten til sitt postkontor, eller de bestiller henting. 2. Pakka kommer til nærmeste hovedterminal 3. Blir sortert og sent videre 4. Kommer til neste hovedterminal 5. Blir sortert ut og hentelapp blir printet ut/tatt av pakken og sent som brev videre 6. Pakka blir sent til postkontoret, før lappen. 8. Dagen etter får du lappen i postkassa Nettbutikkene har ingenting å gjøre med noe forbi punkt 2. Men hvis du f.eks. har skrevet feil adresse pakka skal til, er det noenganger lappen ikke klarer å følge etter. Og da får du pakke, men ikke lapp. PS, hvis dere lurer på noe med posten burde dere ringe dem. Er ikke så ofte de på postkontorene har så mye peil på hva som egentlig skjer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 nei, det er en sorterinssentral som skal sende ut lappene. Så da sitter ikke lappen på pakka når den ankommer ditt lokale postkontor. Da snakket dama bak skranka sant på det iallefall. Hvor får sorteringssentralen lappen ifra da?? Sitter på pakkene regner jeg med? AtW Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 sorteringssentralen skrver ut lappen kan dere da skjønne.. Den lappen finnes ikke før den kommer til den sentralen.. der skrives den ut og postes sammen med all annen post, den blir ikke klistret på pakken, pakken går til postkontoret, mens lappen kommer i postkassen.. Lenke til kommentar
msulland Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Se min post Stig-Arne, lappen finnes noenganger. Er ofte med pakken i starten. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Nå er det henholdsvis 2 og 3 uker siden jeg hentet ut pakkene, og kan bare konstatere at jeg aldri har fått noen hentelapper, og neppe kommer til å få det heller. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) nei, det er en sorterinssentral som skal sende ut lappene.For meg er det sentralen på Fauske (6 mil fra bodø) som sender ut, mens mitt porskontor ligger i skånland, 3 mil fra harstad. Det er IKKE butikkene som sender ut hentelapper.. Hentelappene leveres en kopi til butikken, så skal DU få en i posten. Om det er sentralpostkontoret eller den fjasete nærbutikken din som har ansvaret for å gi deg lappen, så spiller det ingen rolle! Det er Posten Norge A/S sin FEIL, de har gitt personene en jobb som skal gjøres. Ferdig med det. Send bare inn en klage til sentralen på Fauske og si at du ikke får lappene dine. Da får den/de skyldige kjeft. edit: PS! Jeg får ofte purringer på allerede avhentede pakker... Endret 26. februar 2005 av vidiware Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Hentelappene leveres en kopi til butikken. Nei, det sendes ikke en kopi til postkontoret/pib. Det sendes et adressekort til postkontoret/pib når pakker ikke er hentet etter to uker. Dette for å kunne plukke de ut og returnere dem. Adressekort som skal leveres på boks sendes naturligvis til postkontor/pib etter at adresselappen er fjernet fra pakken. Det er i hovedsak to typer adressekort som brukes av postens kunder. En typer er såkalte edi adressekort. Der har kunden en printer som de skriver ut adressekortet med sendingsnummeret på en klistrelapp, som da klistres på pakken. Når den pakken ankommer kundens nærmeste omlastingsterminal, blir det skrevet ut et adressekort som sendes kunden. Den andre typen er adressekort der kunden skriver på forside, kundens adressekort og kopi av adressekort. Dette gjøres ved gjennomslag eller ved å skrive på alle delene. Når disse kommer til kundens nærmeste omlastingsterminal blir adressekortet fjernet fra pakken og sendt kunden. Tidligere ble dette adressekortet fjernet fra pakken når det ankom postkontorer(ble endret før pib kom), så det er mulig at det fortsatt praktiseres noen få steder. Men i all hovedsak er det slik det fungerer. Dette gjelder kun service/norgespakker. Jeg jobber med dette daglig, så jeg burde vite det. Send bare inn en klage til sentralen på Fauske og si at du ikke får lappene dine. Da får den/de skyldige kjeft. Kjeft og kjeft. Det gjør de nok ikke. Det er ikke så veldig lett å finne ut hvor bristen skjer siden adressekortene er innom flere avdelinger før det når kunden. Men de vil nok bli gjort oppmerksom på det slik at de kan se om det er noe de gjør som fører til bristen. Så det er en god ide å melde fra om problemet. Endret 26. februar 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 nei, det er en sorterinssentral som skal sende ut lappene.For meg er det sentralen på Fauske (6 mil fra bodø) som sender ut, mens mitt porskontor ligger i skånland, 3 mil fra harstad. Det er IKKE butikkene som sender ut hentelapper.. Hentelappene leveres en kopi til butikken, så skal DU få en i posten. Om det er sentralpostkontoret eller den fjasete nærbutikken din som har ansvaret for å gi deg lappen, så spiller det ingen rolle! Det er Posten Norge A/S sin FEIL, de har gitt personene en jobb som skal gjøres. Ferdig med det. Send bare inn en klage til sentralen på Fauske og si at du ikke får lappene dine. Da får den/de skyldige kjeft. edit: PS! Jeg får ofte purringer på allerede avhentede pakker... når ble det jeg som hadde problemer? Og her på mitt postkontor får jeg vite fra folk som har jobbet både 10 og 20 år i posten at, hentelapper produseres i nermeste omlastingsentra tilhørende mitt lokale postkontor. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 når ble det jeg som hadde problemer? Og her på mitt postkontor får jeg vite fra folk som har jobbet både 10 og 20 år i posten at, hentelapper produseres i nermeste omlastingsentra tilhørende mitt lokale postkontor. Støtter den. Når jeg bodde i Karasjok, så hendte det noen ganger at lappen kom i postkassa før pakken hadde kommet til postkontoret i Karasjok. Spurte postfolka hvorfor det skjedde. Så de sa at lappen blir sendt fra Alta. Dit all posten til finnmark kommer først. Altså omlastningssentralen. Så mao. printer ikke den lokale postsjappa noen hentelapper. De bare lemper den i postkassa. eller burde. Lenke til kommentar
Piggsvinet Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Dette kan du jo sjekke hvis du får tak i sporingnr/pakkenr, da kan du bare skrive ned nr'et når den er kommet til ditt postkontor og hente den uten lappen! Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Slik er det: 1. Pakka blir kjørt av bedriften enten til sitt postkontor, eller de bestiller henting. 2. Pakka kommer til nærmeste hovedterminal 3. Blir sortert og sent videre 4. Kommer til neste hovedterminal 5. Blir sortert ut og hentelapp blir printet ut/tatt av pakken og sent som brev videre 6. Pakka blir sent til postkontoret, før lappen. 8. Dagen etter får du lappen i postkassa Nettbutikkene har ingenting å gjøre med noe forbi punkt 2. Men hvis du f.eks. har skrevet feil adresse pakka skal til, er det noenganger lappen ikke klarer å følge etter. Og da får du pakke, men ikke lapp. PS, hvis dere lurer på noe med posten burde dere ringe dem. Er ikke så ofte de på postkontorene har så mye peil på hva som egentlig skjer. Pakke lappen kommer ikke dagen etter at pakken ahr kommet på postkontoret. Pakken og pakke lappen blir sendt samtidig fra sorterings-sentraleren i området. Så den dagen pakken kommer på postkontoret kommer lappen i postkassa! Postmann! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå