Wolverin Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Ja du skal enable WDS på 3com boksen. Om du kjører med mac-filtrering må du også huske på å taste inn mac-adressene som har lov til å koble på i begge boksene. Jeg regner med at du har den siste firmwaren på Linksys boksen, men har du oppdatert 3com boksen til den siste versjonen? Jeg kjører mac godkjenning på 3com, ikke på linksys. Har nyeste firmware på 3com boksen ja. Når jeg satte WDS til enable og skrev inn mac adressen til linksys og trykket apply, så kom jeg ikke inn med 3com usb stick etter på. Den finner nettverket, men jeg får ikke lov å logge på. Har slått av krypteringen. Kom heller ikke inn via LAN kabelen til stasjonær pcen, noe som aldri har vært et problem før (til 3com boksen altså). Måtte nappe ut strømmen, og la den "boote" seg opp igjen. Da fikk jeg kontakt via LAN, og da satte jeg tilbake igjen til WDS disable. Kom i dag på jobb til å tenke på at jeg kanskje burde boote routeren for at WDS skulle slå seg på, og at det kanskje var årsaken. Tenkte å teste dette i kveld. Har fått retur nr fra komplett, så jeg har en "billett" tilbake om det nå ikke fungerer. Lenke til kommentar
jessecd Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Har fått i huset en Linksys Wireless-G Router WRT54G og satt den opp,men ikke tråløst,problemet som oppstår er at linja dør ut noen ganger,hvis jeg logger meg ut så får jeg linja tilbake med en gang ellers så må jeg vente i mange minutter før jeg får tilbake linja uten at jeg logger meg ut,er dette vanlig,har ikke noe problemer med adsl modemet før jeg fikke in Linksys'en Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Har fått i huset en Linksys Wireless-G Router WRT54G og satt den opp,men ikke tråløst,problemet som oppstår er at linja dør ut noen ganger,hvis jeg logger meg ut så får jeg linja tilbake med en gang ellers så må jeg vente i mange minutter før jeg får tilbake linja uten at jeg logger meg ut,er dette vanlig,har ikke noe problemer med adsl modemet før jeg fikke in Linksys'en Har du oppdatert firmware? Sjekk hvilken versjon av routeren du har, før du laster ned. Du bør ikke kapre andres tråder. Det er ikke særlig høflig. Nå må alle som har deltar i denne tråden lese poster som de muligens ikke er interessert i. Opprett derfor din egen tråd om du fortsatt har problemer. Lenke til kommentar
knut Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg kjører mac godkjenning på 3com, ikke på linksys.Har nyeste firmware på 3com boksen ja. Når jeg satte WDS til enable og skrev inn mac adressen til linksys og trykket apply, så kom jeg ikke inn med 3com usb stick etter på. Den finner nettverket, men jeg får ikke lov å logge på. Har slått av krypteringen. Kom heller ikke inn via LAN kabelen til stasjonær pcen, noe som aldri har vært et problem før (til 3com boksen altså). Måtte nappe ut strømmen, og la den "boote" seg opp igjen. Da fikk jeg kontakt via LAN, og da satte jeg tilbake igjen til WDS disable. Kom i dag på jobb til å tenke på at jeg kanskje burde boote routeren for at WDS skulle slå seg på, og at det kanskje var årsaken. Tenkte å teste dette i kveld. Har fått retur nr fra komplett, så jeg har en "billett" tilbake om det nå ikke fungerer. Jeg ville fjernet MAC-filtreringen. Det kan nesten virke som at Linksysen har samme IP-adresse som 3Com boksen din, om de er de samme vil du få store problemer med å få tak i konfigurasjonssidene. Jeg vet ikke helt hvordan WDS-sidene til 3com ser ut, men om den er lik som den tidligere testede abg aksesspunktet så skal den sette seg i "hybrid" modus, som vil si at den både takler trådløse klienter og bridger. Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg kjører mac godkjenning på 3com, ikke på linksys.Har nyeste firmware på 3com boksen ja. Når jeg satte WDS til enable og skrev inn mac adressen til linksys og trykket apply, så kom jeg ikke inn med 3com usb stick etter på. Den finner nettverket, men jeg får ikke lov å logge på. Har slått av krypteringen. Kom heller ikke inn via LAN kabelen til stasjonær pcen, noe som aldri har vært et problem før (til 3com boksen altså). Måtte nappe ut strømmen, og la den "boote" seg opp igjen. Da fikk jeg kontakt via LAN, og da satte jeg tilbake igjen til WDS disable. Kom i dag på jobb til å tenke på at jeg kanskje burde boote routeren for at WDS skulle slå seg på, og at det kanskje var årsaken. Tenkte å teste dette i kveld. Har fått retur nr fra komplett, så jeg har en "billett" tilbake om det nå ikke fungerer. Jeg ville fjernet MAC-filtreringen. Det kan nesten virke som at Linksysen har samme IP-adresse som 3Com boksen din, om de er de samme vil du få store problemer med å få tak i konfigurasjonssidene. Jeg vet ikke helt hvordan WDS-sidene til 3com ser ut, men om den er lik som den tidligere testede abg aksesspunktet så skal den sette seg i "hybrid" modus, som vil si at den både takler trådløse klienter og bridger. I dag fikk jeg faktisk til å få Access punktet fra linksys til å kommunisere med mitt 3com nettverk. Tenkte å skrive hva jeg gjorde, så andre kan se om de skal kjøre samme opplegg. Tusen takk for all hjelp til alle dere som har svar på tråden, det har vært en frustrerende tid, med lite eller ingen hjelp fra komplett og linksys support. Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Slik konfigurerte jeg linksys WAP54G Access punktet og 3com office connect 54g router. 3com routeren er satt opp som følger: SSID: TUT Kanal: 11 Kryptering: Disabled Mac filter: Enabled, og mac for Linksys samt de nettverkskortene jeg har i nettverket er skrevet inn her. WDS: Enabled, med Mac adressen til linksys skrevet inn. DHCP: Enabled Broadcast SSID: Enabled Del ut IP fra 1 til 200 Subnet 255.255.255.0 Gateway 192.168.1.1 Linksys: SSID: TUT Kanal: 11 Kryptering: Disabled Mac Fiter: Enabled, og mac for 3com samt de nttverkskortene jeg har i nettverket er skrevet inn her. WDS: Automatisk på slått i Linksys, kan ikke endres etter hva jeg har funnet ut Statisk IP 192.168.1.245 Subnet 255.255.255.0 Gateway 192.168.1.1 Når jeg fikk til å bruke Linksys til å surfe på nettet gjennom LAN kabel til bærbar,så forstod jeg at jeg var kommet i mål. Jeg nådde også nå tak i Linksys konfigurasjonen gjennom stasjonær pc som er koblet direkte til 3com routeren. Dette ved å skrive inn 192.168.1.245 i internet explorer. For å konfigurere 3com ble 192.168.1.1 benyttet. Jeg får ikke krypteringen til å fungere mellom nettverket, og det er dumt. Likte veldig godt ASCII kryptering 40/64bit på 3com, men den ble ikke kompatibel med linksys, og det dant jeg ikke noen andre som var heller. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg får ikke krypteringen til å fungere mellom nettverket, og det er dumt.Likte veldig godt ASCII kryptering 40/64bit på 3com, men den ble ikke kompatibel med linksys, og det dant jeg ikke noen andre som var heller. Som sagt av bludern tidligere, så er det lite trolig at WPA vil fungere. Hvis du prøver WEP, så må du generere en nøkkel på 3Com først. Så må du taste inn den HEX-nøkkelen som blir generert på 3Com'en manuelt på Linksys'en. Du kan altså ikke bruke Passphrase på Linksys'en, hvis det var det du prøvde. Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg får ikke krypteringen til å fungere mellom nettverket, og det er dumt.Likte veldig godt ASCII kryptering 40/64bit på 3com, men den ble ikke kompatibel med linksys, og det dant jeg ikke noen andre som var heller. Som sagt av bludern tidligere, så er det lite trolig at WPA vil fungere. Hvis du prøver WEP, så må du generere en nøkkel på 3Com først. Så må du taste inn den HEX-nøkkelen som blir generert på 3Com'en manuelt på Linksys'en. Du kan altså ikke bruke Passphrase på Linksys'en, hvis det var det du prøvde. Er WEP jeg forsøkte. Jeg må altså lage krypteringsnøkkel på 3com, ved f.eks å bruke 40/64 Ascii, også skriver jeg manuelt inn de samme nøklene, bare kryptert (Hex) i linksys boksen? Åssen blir det på de pcene som skal koble seg til? Kan de bruke ascii tegnene, OMEGA f.eks, eller må jeg ha hex i hodet for å få det til? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Er WEP jeg forsøkte.Jeg må altså lage krypteringsnøkkel på 3com, ved f.eks å bruke 40/64 Ascii, også skriver jeg manuelt inn de samme nøklene, bare kryptert (Hex) i linksys boksen? Det er riktig. Åssen blir det på de pcene som skal koble seg til?Kan de bruke ascii tegnene, OMEGA f.eks, eller må jeg ha hex i hodet for å få det til? Har du 3Com-kort på maskinene, så kan du bruke ASCII-strengen du bruker på 3Com-routeren, ellers bruker du HEX-nøkkelen. Grunnen til at det er slik, er at genereringen av den krypterte HEX-nøkkelen som oftest er produsentspesifik. Mao, samme ord gir ulik HEX-nøkkel. WEP er ikke særlig sikker i utgangspunktet, så bruk et langt "tulleord" som f.eks. jafj#f%adjf#54kl%kd58. Kopier så dette og/eller HEX-nøkkelen over på en diskett når du går rundt og konfigurerer maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå