Gå til innhold

Hvor skal drivere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
La inn Mandrake 10.1 i går, så er litt noob.

Jeg har lastet ned linux drivere for wireless kortet mitt. Det var en .zip-fil med en .sys, en .txt og en .inf-fil. Regner med jeg ikke trenger txt, men hvor skal de to andre legges?

Kva for eit WLAN-kort har du forresten?

Lenke til kommentar

Offtopic:

Jeg plundrer mye med trådløst selv, og en skikkelig trådlåsguide hadde vært overlegent. Forventer ikke å få en fasit, men hvis de klokeste hodene her på forumet slo seg sammen så tror jeg det ville blitt en suveren "sticky"!

Jeg er den siste her i familien som kjører kablet (pga linux), og jeg har litt lyst til å vise dem...men jeg får det f**en ikke til!

Lenke til kommentar

insmod dytter en modul inn i kjernen. Dette krever at modulen er kompilert mot eller er kompatibel med den kjernen du bruker. Fungerer modulen, flytter du den til /lib/modules/<kernelversjon>/kernel/drivers/<kategori> og tar en depmod -ae. Sistnevnte "bygger" modules.dep, og brukes til å bestemme om en modul er avhengig av en annen osv.

edit:

ndiswrapper ser ut til å støtte D-Link DWL-G520. Last ned ndiswrapper, kompilèr og installèr etter instruksjonene. Du vil trenge Windows-driveren!

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Men er det noen som gidder å linke en liten noob som meg til en bra driver. Kortet heter D-Link DWL-G520 :p

http://madwifi.otaku42.de/madwifi-cvs-current.tar.bz2

Last ned til hjemmemappen din, gå inn i en konsoll og kjør:

tar -jxf madwifi-cvs-current.tar.bz2
cd madwifi*
su
make
make install
modprobe ath_pci

Nå skal kortet være installert. Vær obs på at du må ha GNU Sharutils installert for å kunne kompilere madwifi-driverne.

Lenke til kommentar

OOOHOHO! Me har trådløst nett i huset, men eg har liksom aldri brukt det (kva skal

eg me det :p) -- I dag ville Pappa ha det til å fungere, så eg modprob-a «prism54»

og satt rett ip «ifconfig eth1 192.168.2.10», så tok eg ned kabel-tilkoblingen «ifconfig eth0

down». Satt rett gateway; «route add default gw 192.168.2.1» og TADA... Instant WIFI

goodness.. :]

Herlig ;) Kan skrive guide til båe «SMC» b/g kort, og til Intel sitt integrerte Centrino b/g

kort. Får sjå om eg får tid til å gjere det snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...