Morgoth^^ Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 La inn Mandrake 10.1 i går, så er litt noob. Jeg har lastet ned linux drivere for wireless kortet mitt. Det var en .zip-fil med en .sys, en .txt og en .inf-fil. Regner med jeg ikke trenger txt, men hvor skal de to andre legges? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Det der er nok ein Windows-drivar. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Linux dirvere har somregel ikke noe .et-eller-annet og heller ikke .sys Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Høh? Linux-drivarar kjem ofte som modular, dvs at du modprob'ar dei. I kernel 2.6 har dei då endelsen .ko mens i kernel 2.4 har dei endelsen .o Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 modprobe ./quickcam.ko Om det ikkje fungerer kan ein prøve; insmod ./quickcam.ko Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 La inn Mandrake 10.1 i går, så er litt noob. Jeg har lastet ned linux drivere for wireless kortet mitt. Det var en .zip-fil med en .sys, en .txt og en .inf-fil. Regner med jeg ikke trenger txt, men hvor skal de to andre legges? Kva for eit WLAN-kort har du forresten? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 tak for infoen men jeg gjør jo bare slik EKS: modprobe 8159too Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Mens filen kanskje heter /lib/modules/2.6.10/kernel/drivers/net/8159too.ko Endret 26. februar 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 tak for infoen men jeg gjør jo bare slikEKS: modprobe 8159too Det er når driveren er installert. Noko han ikkje er i dette tilfellet. Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Offtopic: Jeg plundrer mye med trådløst selv, og en skikkelig trådlåsguide hadde vært overlegent. Forventer ikke å få en fasit, men hvis de klokeste hodene her på forumet slo seg sammen så tror jeg det ville blitt en suveren "sticky"! Jeg er den siste her i familien som kjører kablet (pga linux), og jeg har litt lyst til å vise dem...men jeg får det f**en ikke til! Lenke til kommentar
Morgoth^^ Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Men er det noen som gidder å linke en liten noob som meg til en bra driver. Kortet heter D-Link DWL-G520 Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) insmod dytter en modul inn i kjernen. Dette krever at modulen er kompilert mot eller er kompatibel med den kjernen du bruker. Fungerer modulen, flytter du den til /lib/modules/<kernelversjon>/kernel/drivers/<kategori> og tar en depmod -ae. Sistnevnte "bygger" modules.dep, og brukes til å bestemme om en modul er avhengig av en annen osv. edit: ndiswrapper ser ut til å støtte D-Link DWL-G520. Last ned ndiswrapper, kompilèr og installèr etter instruksjonene. Du vil trenge Windows-driveren! Endret 26. februar 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Men er det noen som gidder å linke en liten noob som meg til en bra driver. Kortet heter D-Link DWL-G520 http://madwifi.otaku42.de/madwifi-cvs-current.tar.bz2 Last ned til hjemmemappen din, gå inn i en konsoll og kjør: tar -jxf madwifi-cvs-current.tar.bz2 cd madwifi* su make make install modprobe ath_pci Nå skal kortet være installert. Vær obs på at du må ha GNU Sharutils installert for å kunne kompilere madwifi-driverne. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 OOOHOHO! Me har trådløst nett i huset, men eg har liksom aldri brukt det (kva skal eg me det ) -- I dag ville Pappa ha det til å fungere, så eg modprob-a «prism54» og satt rett ip «ifconfig eth1 192.168.2.10», så tok eg ned kabel-tilkoblingen «ifconfig eth0 down». Satt rett gateway; «route add default gw 192.168.2.1» og TADA... Instant WIFI goodness.. :] Herlig Kan skrive guide til båe «SMC» b/g kort, og til Intel sitt integrerte Centrino b/g kort. Får sjå om eg får tid til å gjere det snart. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Intel sine kort er vel stort sett støttet i de fleste nyere distroer? Det jeg slet med var ikke å få installert driveren, men å få skrudd av software radio frequency kill switch. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 tak for infoen men jeg gjør jo bare slikEKS: modprobe 8159too Det er fordi du ikke vet bedre. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Intel sine kort er vel stort sett støttet i de fleste nyere distroer? Det jeg slet med var ikke å få installert driveren, men å få skrudd av software radio frequency kill switch. D-Link DWL-G520 er da ikke et intel-kort? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Men er det noen som gidder å linke en liten noob som meg til en bra driver. Kortet heter D-Link DWL-G520 Viser til -> http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=382120&hl= må jeg ta modprobe ath_pci når jeg installerer med rpm ? Endret 27. februar 2005 av Errae Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå