Gå til innhold

gf6800ultra, ikke nok strøm

Maaze

Anbefalte innlegg

Heisann

Har et Geforce 6800ultra inne i pc'n nå, men det virker til at strømforsyninga mi ikke klarer å levere nok strøm til skjermkortet. Har en Chieftec 340W, men det virker til at noen av molex'ene ikke leverer strøm konstant (begynner å bli en gammel PSU). Skal selvfølgelig bestille ny så for jeg har penger.

Det jeg lurer på, er hva jeg skal bruke for å klokke ned, evt. andre ting for at kortet ikke skal dra så mye strøm? Eller har det ikke noe å si for strømforbruket om man klokker ned?

Trenger sårt hjelp, da pc'n henger seg opp ved spilling, samme hvor kraftig eller minimalistisk spillet er :/

Håper noen kan hjelpe.

Mvh

Ola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du har flere cd rommer kan du ta ut strøm kontakten til "slaven", du kan ta ut et nettverkskort hvis du har flere av de osv

det kan hjelpe som en midlertidig løsning

Ja, kan dra ut/bytte noen molexer seff. Takker.

pass også på at kortet får en molex kontakt for seg selv rett fra psuen...det slet jeg med for litt siden da jeg skulle koble til 5700u kortet mitt på en 300w psu..kom melding i windows at det ikke fikk nok strøm, men da var det koblet på samma ledningen til den en hden...bytta kontakt....funka med en gang....

Lenke til kommentar
pass også på at kortet får en molex kontakt for seg selv rett fra psuen...det slet jeg med for litt siden da jeg skulle koble til 5700u kortet mitt på en 300w psu..kom melding i windows at det ikke fikk nok strøm, men da var det koblet på samma ledningen til den en hden...bytta kontakt....funka med en gang....

Ja, der sier du noe.. Har bytta litt kontakter osv nå (funka like dårlig), men må nesten rydde litt inni der for å se om jeg finner en molex som er for seg selv, hehe..

I'm on the case :thumbup:

Lenke til kommentar
I disse dager med strømsultne skjermkort og prosessorer så er 500W strømforsyninger nesten ett nødvendig onde. Har selv en OCZ PowerStream 520W og den er knall den ;)

Må også nevne at det er viktig med valg av kvalitetsstrømforsyninger som er gode, stabile og har bra med ampere til disposisjon :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...