Gå til innhold

Prisutvikling på LCD de neste 2 årene.

Simen1

Anbefalte innlegg

Jeg har fullt med i LCD-markedet en stund og prøvd å forutsi prisene litt. Jeg har noen teorier men ønsker flere innspill.

Jeg tipper 15" LCD kommer til å forsvinne fra det vanlige skjerm-markedet og bli et nisjeprodukt for bærbare, bil-skjermer osv.

17" er allerede en slags low-end og vil vel dø ut som vanlig skjerm i løpet av 1-2 år.

19" blir den nye allemannseie som kjøpes i bøtter og spann.

20-21" blir den nye gamer-størrelsen eller størrelsen for de litt mer avanserte brukerene.

LCD TV'er med 26-40" vil nok fortsette å stupe i pris og 40" vil kanskje koste under 8.000kr om 2 år og ha noe høyere oppløsning enn i dag.

Hva tror dere vil skje? Hva vil forskjellige skjermer koste når og hvor bra vil de bli teknisk sett på det tidspunktet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OLED kan lide like mye under døde piksler som LCD. Jeg har ingen tall fra den industrien, men forholdene ligger til rette for at man kan komme opp på samme vrakprosent.

Ellers synes jeg Simen treffer bra, men jeg litt usikker på om gamerne kommer til å gå for 20 tommer. Det setter helt andre krav til maskinvare/FPS, og spesifikasjonsmessig kommer de nok til å bruke noen år på å ta igjen 19-tommere.

Jeg synes også 8000,- for 40" er noe optimistisk, men jeg har ingen problemer med å leke blind optimist :)

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg burde kanskje formulert at 40" muligens kan komme ned mot så lave priser som 8.000 kr om 2år. Optimistisk, ja, men ut fra et perspektiv med antatte produksjonspriser så tror jeg ikke det er urealistisk dersom konkurransen er tilstrekkelig god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...