El Matador Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hei! Vi har fått Bredbånd i hus. Det er "bare" Chello Easy, men det holder i massevis. Bredbåndet skal ha 1 ip. Pappa fikk en Jensen Broedband Router II. Problemet er det at jeg tror ikke jeg klarer å sette opp Routeren skikkelig. Og dermed får jeg ikke internett. Jeg har kjørt Ipconfig Og funnet Ip-adresen,Gateway og nettverksmaske til modemet. Dette har jeg da tastet inn i configueringen av routeren. Det står Connected, men forsatt ingen internett. Jeg tror jeg skal taste inn ip-adressen og det tullet der til modemet? eller? Jeg forstår bare ikke hva jeg gjør galt! Skriv om det er noe dere lurer på eller kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
kunchun Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hvis dere nettopp har fått bredbånd? Har du lagt til nettverks protokoller i nettverkstilkoblinga di? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Hvordan gjør jeg det da? Bare for å få det sagt virker internett uten routeren, men ikke med. Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Er ikke helt sikker; men har du skrevet inn passord og brukernavn inni modemet/ruteren? HVis du har: har du husker @inserttexthere bak brukernavnet? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Er ikke helt sikker; men har du skrevet inn passord og brukernavn inni modemet/ruteren? HVis du har: har du husker @inserttexthere bak brukernavnet? Passord og Brukernavn vi fikk ifra Chello? isåfalld det funker ikke. Standard skal være Admin passord: 1234 Da går det fint. Men det funker fremdeles ikke Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Bare for å få det sagt virker internett uten routeren, men ikke med. Prøv og ta ut strømmen på modemet en stund, hvis dette ikke hjelper må du muligens frigjøre IP-en på maskinen før du bytter over til routeren. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Prøvd. Men det funker ikke. Kan noen hjelpe meg med oppsettet av Routeren, tror feilen ligger der en plass, Fordi det blir Nettverk med de andre maskinene, men ingen får internett. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Inne på wan så skal den stå på dynamisk ip. Revice ip Automaticly, Dns skal også være automatisk. etter du har stilt inn dette så restarter du routern. Så tar du strømmen på modemet dy fikk i fra chello og venter til det starter opp. Så går du inn på status og sjekker at den har mottat ip adresse fra modemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå