tigergutten Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Regner med at det er en fast avgift på å auksjonere ting ut i auksjonshuset? (om prisen hadde variert med varen du solgte, så hadde vel folk lagt ut det meste for salg)... Fikk et skikkelig sjokk igår da jeg la ut min første ting for salg under auksjon, å tjente flesk !!! Er det en plass/nettside hvor jeg kan slå opp standardpriser på ting? (eller må jeg innom å sjekke for hver ting selv hos en selger/kjøper?) edit: om varen ikke blir kjøpt, må jeg fortsatt betale en viss avgift vel? Endret 26. februar 2005 av tigergutten Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Avgiften for å legge ting på AH varierer med prisen på varen, jo. Avgifta er en prosentandel av startprisen på varen. En enkel måte å tenke på, er som regel å ta den prisen AH foreslår for deg, og gange med 1,5 til 3, alt etter ka du skal selge. Unngå å prise ting for lavt, ikkje berre for at du da tjener mindre sjøl, men også fordi du er med på å ødelegge økonomien på serveren. Det er veldig kjedelig om mange legger inn ting billig på AH, og man ender opp med at alle priser veldig lavt. Og unngå selfølgelig å overprise ting, da ødelegger du for deg sjøl Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 ok, så den varierer... men noen som kan gi meg en side hvor det står hva ting kan bli brukt til da (slik at jeg kan se hva som er intressant for andre å kjøpe)... (er fortsatt ubesvarte spørsmål i post nr1, så om noen vet hadde jeg satt pris på svar ) Lenke til kommentar
haarod Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Avgiften for å legge ting på AH varierer med prisen på varen, jo. Avgifta er en prosentandel av startprisen på varen. En enkel måte å tenke på, er som regel å ta den prisen AH foreslår for deg, og gange med 1,5 til 3, alt etter ka du skal selge. Unngå å prise ting for lavt, ikkje berre for at du da tjener mindre sjøl, men også fordi du er med på å ødelegge økonomien på serveren. Det er veldig kjedelig om mange legger inn ting billig på AH, og man ender opp med at alle priser veldig lavt. Og unngå selfølgelig å overprise ting, da ødelegger du for deg sjøl Wow, pleier alltid ¨å dele på ca. 1.5 jeg å ta den prisen. Da må jeg straks høyne prisene på ting jeg legger inn Lenke til kommentar
purpledonkey Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Du må også se litt på hvor vanlige tingene du skal selge er. Jeg fant f.eks et head-item med +12 int her om dagen med lvl req rundt 27 eller no. Det er ikke mange på level 27 som har så bra ting på hodet så da satte jeg prisen en god del høyere enn det som AH foreslo. Gikk for 3g som jeg satt som buyout, skulle kanskje satt den enda høyere :-\ Lenke til kommentar
haarod Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 F.eks Hillmans Shoulder, er ikke noe poeng i å legge dem ut på auction en gang... Eller "Shipped Quarterstaff of the Bear" o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå