dobbelmann Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Tenker på E-Yama 17NE1, som har fått gode kritikker både hos hardware.no og har vunnet forskjellige tester. Den har oppgitt 16.2mill farger, men har lest at den egentlig har bare 6bit, men har 16bit via dithering. Er denne testvinneren egentlig noe å satse på likevel? Ser en annen test som sier at de syns det er vanskelig å anbefale en skjerm som denne, pga 6/16bit og mangel av dvi. Trodde ikke dvi var så stort i forhold til gammel analog, tar jeg feil der? Har ikke brukt lcd tidligere, og tenker meg denne isåfall vil bli brukt til litt spilling. Har da også sett på en LG L1730BSNT , som har dvi, men har ikke sett tester. Disse koster 2300-2500, altså rimelig. Noen som kanskje har sett en av disse, eller som IKKE har sett men som har ei formening, som kan anbefale noen av disse? Edit: E-yama har 14ms, kontrast 350, og 370 lysstyrke. På Lg er det litt snudd på hodet: 12ms, kontrast 550, og 250 lysstyrke. Altså motsatt forhold på kontrast og lys. Så, kom med noe forslag her om det så er på bare ett område, for jeg er litt i villrede Endret 26. februar 2005 av dobbelmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå