Gå til innhold

Våtromshøgtalere til å ha i dusjen

Anbefalte innlegg

Jeg vil høre på musikk mens jeg dusjer!

Slik det er nå kan jeg sette anlegget på full guff og fremdeles høre litt gjennom brusinga, men det er en lite nabo-vennlig løsning.

Jeg lurer på om noen vet om hvor jeg kan få tak i høgtalere som tåler damp og vannsprut? Lydkvaliteten er ikke så farlig, er den tilsvarende pc-høgtalere til 500-700kr er det helt greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har liggende et par våtromshøytalere fra biltema. Produktnr. 31-368. Tror de koster ca. 300 kroner per par elns. Du kan sjekke på www.biltema.no .

Archive%5CProduct_images%5C31%5CLarge%5C31-368_l.jpg

Har ikke hørt hvor godt de spiller, men 30W kan du ta med en liten klype salt. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Jeg har hatt en helt vanlig liten radio på badet i over et år, funker helt fint. ;)

Kommer an på om man er som meg og dusjer med veldig varmt vann med dårlig utlufting på badet. Et vanlig høyttalerelement hadde råtnet i biter i løpet av noen dager hos meg. ;)

Lenke til kommentar

Altså sånn her står det til.

Innbyggnings høytalere for båt/våtom finnes det masse av. Disse får aldri så ren lyd som vanlige. Du kan igrunn bruke helt vanlige. Det er egentlig ikke noe problem. Så lenge de ikke er direkte utsatt for sprut. De fra biltema er faktisk helt greie. Har egentlig ikke noe å utsette på disse. Ikke i forhold til pris.

Å ha en vanlig (ny eller gammel) radio (med eller uten cd og eller kasett) er noe som funker utmerket. Dette har jeg brukt i fuktige-/sprututsatte og støvutsatte strøk før og fremdeles. Og dette har aldri skapt noen problemer.

Du kan jo lage en liten kasse til disse "innbyggnings" høytalerene. Men hva skal du da bygge det i? Hehe. Er ikke SÅ mye som er fuktsikkert.

Men lykke til

Med vennlig hilsen

Thelle :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...