White Fox Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg sitter nå på laptopen min(en amilo D 1840), men jeg liker ikke tastaturet på den bærbare så veldig godt. Jeg tenker å gå til innkjøp av noe nytt, men jeg vet ikke hva. finnes det bare to tilkoblingsmuligheter? Usb og ps2? Hvordan kobler man til trådløse tastaturer? Jeg har nemlig litt dårlig med usb porter, og ps2 har jeg ikke i det hele tatt. Tastaturet Tilkobling: Trådløst hvis dette ikke kobles til usb inngangen, hvis ikke et vanlig usb tastatur som ikke er trådløst Å skrive på: Ikke som bærbare pc tastaturer. Pris: Maks 300-400 I tillegg skal jeg kjøpe et headset med lyd og mikrofon som jeg skal koble til lapptopen. Headsettet Tilkobling: Mic og lydutgangen Pris: Maks: 300 Håper noen kan hjelpe meg. Også bra om de finnes i samme nettbutikk da dette blir lettere med porto osv. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Forslag til headset Vet det er litt over budsjett men har hørt så mye bra om dette headsettet, at det er verdt en kikk tror jeg. Endret 26. februar 2005 av ^fmj Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Forslag til headset Vet det er litt over budsjett men har hørt så mye bra om dette headsettet, at det er verdt en kikk tror jeg. Ok, takk. Hva med tastaturet da? Hvordan kobler man til et trådløst tastatur? Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 <bump> Ingen som har noe mer å komme med? </bump> Lenke til kommentar
fudun Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Trådløse tastaturer må også kobles til pc'n, enten med PS2 eller USB. USB porter kan du få flere av ved å kjøpe en USB hub. Koster ikke mange kronene. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Trådløse tastaturer må også kobles til pc'n, enten med PS2 eller USB. USB porter kan du få flere av ved å kjøpe en USB hub. Koster ikke mange kronene. Ok, så da trenger jeg følgende: 1 usb hub 1 tastatur med kabel tilkobling til usb eller en kabel som gjr at man kan koble et ps2 tastatur til med usb + headsettet som jeg allerede har fått tips om Hvor finner jeg en usb hub som jeg kan bruke til min bærbare? og...hvilket tastatur burde jeg velge? Tusen takk, jeg bare ventet på at noen skulle si at det fantes ett eller annet sånn usb hub greier Jeg trenger flere usb porter. Endret 27. februar 2005 av White Fox Lenke til kommentar
fudun Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Tastatur er nok litt individuelt. Selv er jeg ikke så veldig kresen på det Du trenger sannsynligvis ikke trådløst tastatur, med mindre du liker å flytte mye på det. Kabelen kommer sjelden i veien ellers. Gå i en butikk og se om du finner noe som ser og kjennes bra ut, eller bruk prisguiden og erfaringer der: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?cat_id=33 Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Tastatur er nok litt individuelt. Selv er jeg ikke så veldig kresen på det Du trenger sannsynligvis ikke trådløst tastatur, med mindre du liker å flytte mye på det. Kabelen kommer sjelden i veien ellers. Gå i en butikk og se om du finner noe som ser og kjennes bra ut, eller bruk prisguiden og erfaringer der: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?cat_id=33 Ok, men hvor finner jeg en billig usb hub? Og finnes det en kabel som gjør at jeg kan koble et ps2 tastatur til med usb. har nemlig et ps2 tastatur. Endret 28. februar 2005 av White Fox Lenke til kommentar
fudun Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Igjen, bruk prisguiden: https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax= Her finner du en liste. Du trenger en ekstrern hub til laptopen din, og du vil sikkert helst ha en 4-porters usb 2.0 som er MYE raskere enn 1.1 dersom du har noe som støtter det. Her er overgangen du trenger: http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d2619&plid=2619 søk på 'usb ps2' i prisguiden, så finner du billigste butikk du kan tenke deg å handel hos. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+34151345 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Det du trenger for tilkobling er en universal portreplikator. Det fåes hos de fleste databutikker. Dernest kan du jo ta en kikk på Koss CS-100. har disse selv og synes det er et greit sett med ålreit lyd begge veier. Ikke koster de så veldig mye heller. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Selv er jeg veldig fornøyd med Logitech Ultra X i allefall (USB-basert tastatur med ledning). Du finner en brukeromtale her på forumet ved å klikke her. Merk at dette er et OEM/Bulk-tastatur forøvrig, så det må i utgangspunktet bestilles sammen med harddisk/CPU eller noe sånt. Vær også påpasselig med at du kjøper versjonen som har USB-støtte, det finnes nemlig en utgave av dette tastaturet som kun støtter PS/2! Tastene er veldig gode synes jeg, men de minner på mange måter om de man finner på en del bærbare da. Så det kan jo med andre ord hende de ikke er noe for deg siden du nevner at du ikke liker de du allerede har på din bærbare...? I såfall er det mulig Keytronic sine tastaturer kan være noe for deg, det er i allefall mange som anbefaler dem i diskusjoner som dette. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Ettersom han ikke liker laptoptastatur, er kanskje ikke Ultra X tingen. Dette må han som den kresne nesten finne ut av selv... Lenke til kommentar
Juke Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Ja, egentlig er det lite interessant hva andre synes sånn sett, siden det er så mange forskjellige synspunkter på hva som er et godt tastatur. Det beste er nok å prøve før man kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå