Pålarn Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Hei.. Inni datamaskinen så er det sånne flate, men breie kabler som f.eks. går inn på Harddisken og CD ROM etc. Disse kablene sitter jo på Hovedkortet som dere sikkert veit Jeg skal sette inn en Harddisk til, men jeg har ikke noen ledige sånne plasser der de skal sitte på hovedkortet så jeg lurer på om det går ann å få tak i sånn forlenger/skjøte(-kontakt)/adapter til disse som jeg setter innpå en kabel fra en annen harddisk!. (PS. Det er 2 HUNN kontakter på en sånn kabel) Altså en HANN kabel! Gåt det ann å lage noe selv? Er det ikke bra for dataen å skjøte disse? HMM.. Litt dårlig formulert og litt vanskelig å forklare, men bare spørr hvis det er noe! MVH Pål Martin! Endret 26. februar 2005 av Pålarn Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg mener det ikke går å skjøte kabler fordi da klarer ikke bios og skille de. Men det fins noe greier du kan kjøpe som du setter i PCIèn og så får du 2 innganger til.... Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Hvor får jeg evt. kjøpt disse? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Du trenger en slik : IDE kontroller Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Link til IDE kontroller Der finner du PCI -IDE kontroller. et kort med to utganger på kan du koble 4 enheter, altså fire harddisker. PÅ en med 4 utganger kan du da koble 8 enheter. Men pass på at PSUen din tåler så mange harddisker da! Mvh TnN Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Kablene heter IDE-kabler. Hvis du bare har én harddisk, så er jeg temmelig sikker på at du får pressa inn en til uten kontroller. Hvis du har en kabel men kun 2 kontakter på (en til harddisk/optisk drev og en til hovedkort), så kan du kjøpe en med 3 kontakter på isteden, da kan du koble til en til disk. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Du kan få ferdige IDE-kabler med opptil 7 tilkoblinger. Mulig det finnes for flere enn 7, men.... Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Du kan få ferdige IDE-kabler med opptil 7 tilkoblinger. Mulig det finnes for flere enn 7, men.... Hrem.... De kablene der er laget for SCSI-disker. På vanlige IDE-disk-kabler støttes bare to disker, altså master og slave. Derfor må du nok kvitte deg med en disk eller kjøpe ett slikt PCI-kort. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Du kan få ferdige IDE-kabler med opptil 7 tilkoblinger. Mulig det finnes for flere enn 7, men.... Hrem.... De kablene der er laget for SCSI-disker. På vanlige IDE-disk-kabler støttes bare to disker, altså master og slave. Derfor må du nok kvitte deg med en disk eller kjøpe ett slikt PCI-kort. Ooooops , Sorry !!! Jeg gikk på en "smell" der gitt ! Sånn er det når man hører lyden av (og lukten) av bestemors søndagsmiddag..... Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Du kan få ferdige IDE-kabler med opptil 7 tilkoblinger. Mulig det finnes for flere enn 7, men.... Hrem.... De kablene der er laget for SCSI-disker. På vanlige IDE-disk-kabler støttes bare to disker, altså master og slave. Derfor må du nok kvitte deg med en disk eller kjøpe ett slikt PCI-kort. Ooooops , Sorry !!! Jeg gikk på en "smell" der gitt ! Sånn er det når man hører lyden av (og lukten) av bestemors søndagsmiddag..... Hehe, hjernen jobber dårlig på tom mage Lenke til kommentar
fredster Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Du kan få ferdige IDE-kabler med opptil 7 tilkoblinger. Mulig det finnes for flere enn 7, men.... Hrem.... De kablene der er laget for SCSI-disker. På vanlige IDE-disk-kabler støttes bare to disker, altså master og slave. Derfor må du nok kvitte deg med en disk eller kjøpe ett slikt PCI-kort. Ooooops , Sorry !!! Jeg gikk på en "smell" der gitt ! Sånn er det når man hører lyden av (og lukten) av bestemors søndagsmiddag..... Hehe, hjernen jobber dårlig på tom mage Ja, det kan du trygt si ! Har forresten derfor ALLTID noe å tygge på i skuffen på kontoret, i tillegg til at jeg er litt mer konsentrert når jeg er der . Hadde ikke tatt seg ut noe særlig å gjort en slik feil på jobben ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå