Gå til innhold

Sparer jeg på å bestille fra USA?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får ikke kjøpt fra apple sin webshop i USA, men andre butikker sender muligens til Norge. For å regne ut mva tar du prisen på spilleren (inklusive frakt) og ganger det med 1.25, da får du prisen etter at mva er inkludert.

Personlig ville jeg ikke kjøpt spiller fra USA. Da gjelder ikke forbrukerkjøpsloven som gir deg 5 års garanti på varen. Kjøper du fra USA får du ett år fra Apple, og det er det. Apple har faktisk gått ut og sagt selv at batteriene blir dårlige etter rundt et år. Hvis det skjer med din spiller etter 13 måneder har du ingenting du skulle ha sagt. Kjøper du den i Norge, og det skjer etter 13 måneder er butikken pliktig til å ta inn varen, og da enten rette opp feilen, eller gi deg ny.

Lenke til kommentar

Garanti og reklamasjonsrett er to forskjellige ting slik jeg har forstått det. Reklamasjonsretten er noe som er lovfestet, mens en garanti er noe som gis av produsenten som skal gi bedre rettigheter enn kjøpsloven.

Men er dere sikre på at vi har 5 års reklamasjonsrett på mp3-spillere ? Det er jo 2 år som er normal reklamasjonsrett medmindre et produkt er ment å vare "vesentlig" lenger enn 2 år. Da er det 5 års reklamasjonsrett. Spørsmålet da er om en mp3-spiller skal vare "vesentlig" lenger enn 2 år...

Lenke til kommentar
Men er dere sikre på at vi har 5 års reklamasjonsrett på mp3-spillere ? Det er jo 2 år som er normal reklamasjonsrett medmindre et produkt er ment å vare "vesentlig" lenger enn 2 år. Da er det 5 års reklamasjonsrett. Spørsmålet da er om en mp3-spiller skal vare "vesentlig" lenger enn 2 år...

Vel jeg synes nå at en mp3 spiller av alle ting skulle vare minst 2 år! mobiler og sånt er ok at ikke varer så lenge men en mp3 spiller kan man jo ha i evigheter så lenge de ikke skifter ut musikkformatet sånn at man ikke har musikk til den mer!

Trenger jo ikke å skifte mp3 spiller hvert år da d sjeldent er noe nytt vis man bare skal bruke den til og høe på musikk! har hatt min minidisc i 2 år nåå å den funker kjempe bra å bruker den enda...

Lenke til kommentar

Sist gang jeg regnet på det, sparer du ikke noe på å kjøpe den fra USA.

Det vil si, hvis du kjøper den fra Apple og sender den til Norge med feks JetCarrier, og betaler moms på produktet inkl frakt. At du står uten norsk forbrukerkjøpslov, er vell også et minus?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Ipod'en i Usa 1.5 år siden. Den gang for 299$ +- 1900 kr idag.

Jeg brukte den limited warantien på 1 år i fjor sommer. Var bare å si til sjefen på Apple butikken der at ipoden hadde dårlig batteri og jeg fikk en ny en 2 timer senere. Trengte ikke kvittering på at jeg hadde kjøpt den eller noe.. De bare scannet den i databasen sin og fant ut når jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...