Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg prøvde å logge meg inn på DnB Nor for første gang nå og skreiv fødselsnr mitt på bruker-id som det tår at jeg skal gjøre. Men kommer ikke lengre... Hvor er passordkalkulator? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Går ikke å trykke på den. Kanskje det er ActiveX eller noe så jeg må bruke IE edit: Virka ikke... Endret 26. februar 2005 av Slettet-nQdjz0 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Mulig jeg husker litt feil, men jeg tror jeg så en slik kalkulator en gang. Altså en fysisk dings. Kansje det bare var en kalkulator med DNB-merke på, men men.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Mulig jeg husker litt feil, men jeg tror jeg så en slik kalkulator en gang. Altså en fysisk dings. Kansje det bare var en kalkulator med DNB-merke på, men men.. Trur den er på internett. Det står jo at passordet vses i 30 sec. har litt mer info her: Hjelp til logg inn For å få tilgang til nettbanken, kreves det at du logger deg inn. Dette kan gjøres på følgende måter: TIDLIGERE DNB-KUNDE: I feltet Bruker-id taster du inn fødselsnummer (11 siffer uten punktum) hvis du er personkunde, eller TB-nummer hvis du er bedriftskunde. Klikk så "Logg inn". Da kommer en ny side som krever passord fra følgende: Passordkalkulatoren genererer passordet etter at du har tastet din personlige kode. Tast inn forespurt passord og bekreft deretter det du blir bedt om. Når dette er gjort er du pålogget nettbanken. Wallet: Tast inn ditt selvvalgte passord og klikk "Logg inn" TIDLIGERE NOR-KUNDE: I feltet Bruker-id taster du inn ditt kontonummer, 11 siffer uten punktum hvis du er personkunder. Hvis du er bedriftskunde benytter du selvvalgt bruker-ID eller kontonummer. Klikk så "Logg inn". Da vil du komme til en ny side som krever dette: Hvis du bruker sikkerhetskort med påtrykte koder legger inn din personlige kode i feltet Kode (samme som kontofonkoden), og klikker på "Logg inn"-knappen. Legg inn riktig kode fra sikkerhetskortet, klikk på "Logg inn"-knappen en gang til, og du er inne i nettbanken. Har du passordkalkulator genererer den passordet etter at du har tastet din personlige kode. Tast inn forespurt passord og bekreft deretter det du blir bedt om. Når dette er gjort er du pålogget nettbanken. Er vel tidligere DnB kunde jeg siden det står passordkalkulator der jeg skal logge inn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Ser ut som om det er en fysisk kalkulator ja...Her står det Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Det er en fysisk kalkulator. Jeg har en. Bruker den nettbanken, saa jeg er hundre prosent sikker.. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Det er en fysisk kalkulator. Jeg har en. Bruker den nettbanken, saa jeg er hundre prosent sikker.. Og jeg kan bekrefte at den er fysisk, da jeg også bruker den. Endret 26. februar 2005 av sluffy Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 *bekrefte*. Hvis den hadde vært på nett, kunne hvem som helst fått tak i passordet ditt og logga på. Ser at du ikke er 18 enda, må nok vente ca 1 år til du også får en nettbank rulez! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 *bekrefte*. Hvis den hadde vært på nett, kunne hvem som helst fått tak i passordet ditt og logga på. Ser at du ikke er 18 enda, må nok vente ca 1 år til du også får en nettbank rulez! Det stemmer ikke. Jeg har hatt min i evigheter, var bare å gå i banken og si at jeg ville ha nettbank, så dukket passordkalkulatoren opp i posten etter ikke så lang tid. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 *bekrefte*. Hvis den hadde vært på nett, kunne hvem som helst fått tak i passordet ditt og logga på. Ser at du ikke er 18 enda, må nok vente ca 1 år til du også får en nettbank rulez! Jeg er godt under atten, og kan logge på både personkonto og firmakontoen min uten problemer. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg fikk nettbank i en alder av 15 år. Riktignok postbanken. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Postbanken er forøvrig i samme konsern. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 .............. og firmakontoen min uten problemer. firma?? hva du driver med da? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 .............. og firmakontoen min uten problemer. firma?? hva du driver med da? Er bare sånn fordi det er noe som heter overformynderiet som kommer ellers. Har derfor "mitt" organisert som et utenlandsk aksjeselskap og noe greier, gjør det mer fritt. Fullstendig lovlig. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hvor får man bestilt sånn kalkolator da? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Ta en tur i banken og si at du vil. Ellers er det ett eller annet skjema på DNB sine sider du kan fylle ut og sende inn. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Kort med påtrykte koder er såååååå mye diggere!! slippere å bære med deg den store stygge kalkulatoren overalt! Deilige lite kodekort er bare å stikke i lommeboka Litt off-topic men... Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Ellers er det ett eller annet skjema på DNB sine sider du kan fylle ut og sende inn. Du har vel ikke tilfeldigvis en link? /me har søkt og søkt.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Kort med påtrykte koder er såååååå mye diggere!! slippere å bære med deg den store stygge kalkulatoren overalt! Deilige lite kodekort er bare å stikke i lommeboka Litt off-topic men... Men ikke fullt så trygt, og det må byttes ut til stadighet. Er vel kun femti koder på kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå