mobil_brukeren Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hei.. Sitter her på lan og vurdere og kjøpe meg nye høytalere.. Mange som har det her og vil spille ræva av dem hehe.. Det skal kun brukes på pc'en. Musikk for det meste. Så litt film. Skal ha forsterker, høytalere og kabler.. Dette har jeg kommet fram til. Høytalere forsterker Kabler aner jeg ikke Hva synes dere om det? takk for svar Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hvis du absolutt skal ha CV så ikke kjøp V-serien! CLSC-12 er heller å anbefale! Og så koster de det samme. De spiller høyere og gjengir bassen mye bedre enn de fra V-serien. Men du kan jo dra på hifiklubben og høre sjøl da Lenke til kommentar
radiated Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 DENON PMA-1500mkII Integrert forsterker + Dali 5005, evt. noe fra B&W for skarpere diskant, vil gi deg MYE bedre lyd til samme pris. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 DENON PMA-1500mkII Integrert forsterker + Dali 5005, evt. noe fra B&W for skarpere diskant, vil gi deg MYE bedre lyd til samme pris. Han skal spille ræva av LAN folk, da tror jeg ikke disse DALI høyttalerene passer. Klart de spiller rent og pent, men til det formålet trådstarter ønsker passer de nok ikke Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 disse spiller vel ræva av det meste visst man snakker om bass.. selv ville jeg gått etter noe litt mer fornuftige høyttalere.. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg er jo bare på sånne store lan 2 ganger i året så kommer mest itl å bli brukt hjemme;) Jeg vil ha noe så spiller bra. Ikke noe som barer durer Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg vil ha noe så spiller bra. Ikke noe som barer durer Da bør du holde deg langt unna Cervin Vega. Skal du ha en høyttaler som er detaljert. Så går du for et par Dynabel Euforia eller et par ProAc 2.5. Men da krever de en god forsterker. NAD blir for dårlig lydmessig. EC, Embla eller DP feks. Krever også en god lydkilde. Cambridge Audio Azur640 er en god Cdspiller (best i test under 5k), men den er ikke like detaljert som feks en EC cdspiller.. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg vil ha noe så spiller bra. Ikke noe som barer durer Da bør du holde deg langt unna Cervin Vega. Skal du ha en høyttaler som er detaljert. Så går du for et par Dynabel Euforia eller et par ProAc 2.5. Men da krever de en god forsterker. NAD blir for dårlig lydmessig. EC, Embla eller DP feks. Krever også en god lydkilde. Cambridge Audio Azur640 er en god Cdspiller (best i test under 5k), men den er ikke like detaljert som feks en EC cdspiller.. ...og da snakker vi plutselig en helt annen prisklasse. Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Jeg vil ha noe så spiller bra. Ikke noe som barer durer Da bør du holde deg langt unna Cervin Vega. Skal du ha en høyttaler som er detaljert. Så går du for et par Dynabel Euforia eller et par ProAc 2.5. Men da krever de en god forsterker. NAD blir for dårlig lydmessig. EC, Embla eller DP feks. Krever også en god lydkilde. Cambridge Audio Azur640 er en god Cdspiller (best i test under 5k), men den er ikke like detaljert som feks en EC cdspiller.. ...og da snakker vi plutselig en helt annen prisklasse. Ja. men budsjett var ikke nevnt Uansett prisklasse, Cervin Vega har elendig lyd.. Endret 26. februar 2005 av fjaeran Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 forsterker surroundpakke så har du et ok rimelig surround anlegg. skal du bare ha stereo kan du ta en titt på denne sammen med et par høyttalere du liker.. Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hva med et helt normalt pc-anlegg?? Selv har jeg Creative Gigaworks s750, og dritfornøyd med alt.. Er så sinnsykt fin og grom lyd at det er nifst... Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hva med et helt normalt pc-anlegg?? Selv har jeg Creative Gigaworks s750, og dritfornøyd med alt.. Er så sinnsykt fin og grom lyd at det er nifst... fyren er ute etter et stereo oppsett i 10 000,- klassen. hadde vært snakk om bruke 1-2000,- så ok kunne jeg godt anbefalt han et pc anlegg, men så er det jo ikke det han er ute etter her.. blir litt som å anbefale en 5 girs dbs til en fyr som lurer på hvilken motorsykkel han skal kjøpe seg. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Uansett prisklasse, Cervin Vega har elendig lyd.. Jeg vil gjerne at du begrunner det litt bedre! Orker ikke sånn "nei det anlegget er ræva" osv... vil ha noe så spiller bra. Ikke noe som barer durer Da burde du kanskje se litt på det radiated anbefalte: Dali 5005 er kjempekos høyttalere som låter fint og med fin dynamisk bass... Det synes nå jeg da. Mitt råd til deg: Hør på hifiklubben før du kjøper, for da kan du finne noe som passer akkurat deg Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Ja. men budsjett var ikke nevnt Uansett prisklasse, Cervin Vega har elendig lyd.. Anbefalingen din var jo uansett helt bak mål.Trådstarter hadde satt opp et forslag til 10000 kr og du kommer med anbefaling på 50000+ kr. Når det gjelder lyden av Cerwin-Vega:Selv om du synes lyden er elendig,så er det ikke alle her i verden som synes det. Når jeg kjøpte mitt første anlegg for 12-13 år siden hadde jeg Cerwin-Vega og Nad.Jeg digget lyden av det og synes det var drittøft. Det er godt mulig at trådstarter ikke ville likt lyden av et Dynabel/EC anlegg i det hele tatt.Tenk deg litt om før du svarer. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Uansett prisklasse, Cervin Vega har elendig lyd.. Jeg vil gjerne at du begrunner det litt bedre! Orker ikke sånn "nei det anlegget er ræva" osv... vil ha noe så spiller bra. Ikke noe som barer durer Da burde du kanskje se litt på det radiated anbefalte: Dali 5005 er kjempekos høyttalere som låter fint og med fin dynamisk bass... Det synes nå jeg da. Mitt råd til deg: Hør på hifiklubben før du kjøper, for da kan du finne noe som passer akkurat deg JEg får stikke innom hifiklubben en dag og høre med dem Tusen hjertelig takk for alle svar Bare 1 ting jeg lurer på.. Lønner deg seg og bygge selv? Og budsjettet er +/- 10k.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Se deg litt rundt etter brukte høyttalere. Da sparer du mye penger og får i tillegg høyere kvalitet. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Se deg litt rundt etter brukte høyttalere. Da sparer du mye penger og får i tillegg høyere kvalitet. Kloke ord,Morten K. Lenke til kommentar
ljkhaeljfk Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 phax: nå har det seg slik at et s750 anlegg koster nesten 4000... Dessuten synes jeg det er dustete gjort å kritisere noen som faktisk prøver å hjelpe! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) phax: nå har det seg slik at et s750 anlegg koster nesten 4000... Dessuten synes jeg det er dustete gjort å kritisere noen som faktisk prøver å hjelpe! Er enig med deg at det er "dustete" å klage når noen prøver å hjelpe,men Creative Gigaworks s750 har ingenting med HI-Fi å gjøre. I Hi-Fi sammenheng er Creative møkk som ikke hører hjemme i denne tråden. Endret 27. februar 2005 av Morten K Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 phax: nå har det seg slik at et s750 anlegg koster nesten 4000... Dessuten synes jeg det er dustete gjort å kritisere noen som faktisk prøver å hjelpe! beklager, ikke meninga og kritisere. syntes bare det var et dårlig forslag. det er jo en grunn til at det finns to forskjellige tråder, en for "Audio" og en for "lydkort & PC høyttalere" nettopp fordi man enklere skal kunne skille disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå