Gå til innhold

Microsoft kutter delvis online produkt aktivering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette gjelder nok primært store OEM-avtaler med samme reg-nummer; regner med at enkelte av de store corporate-seriene går med i dragsuget, men neppe 'småleverandører' i Norge.

 

Enkelte tvilsomme leverandører som har benyttet slike serials på sine produkter (uten å ha lov til det og uten å betale noe til MS) får nok et forklaringsproblem ovenfor sine kunder som kanskje attpåtil har blitt fakturert for nettopp Windows...

 

En del leverandører har nok falt for fristelsen til å putte på 800 kroner for Windows på totalprisen for så å registrere med en corporate-serial som de ikke eier selv og dermed putte alle pengene i sin egen lomme.

 

Ser for meg en del morsomme situasjoner av typen:

 

Kunde: Hei, jeg har reinstallert og må aktivere windows

MS: Det er fint, kan du lese opp nummeret du fikk opp på skjermen din

Kunde: Ja, det er xxxx x x x xx

MS: Takk, og hva slags maskin har du?

Kunde: Det en Supradupra fra Grukkestad PC-bygg

MS: Det var merkelig, det er kun Compaq som har lov til å bruke den nummerserien. Men skriv inn xx x xx x så vil Windows bli aktivert. Vi må nok ta en prat med Grukkestad PC-bygg vi...

 

:D

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Pokker, jeg som trodde at denne tråden var om at MS skulle la være å kreve aktivering. Jeg satt nemlig og banna høyt og lenge en natt forlede da jeg skulle skrive noe i Word som jeg trengte neste dag, kun for å oppdage at jeg måtte aktivere word siden jeg ikke hadde gjort det etter at jeg la til nye komponenter i maskinen. Stress når jeg ikke hadde internet, og office esken med serienummer var milevis unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...