Fjodorgrim Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Microsoft kutter online produkt aktivering for de top 20 OEM pc produsenter i verden.. http://it.slashdot.org/article.pl?sid=05/0...tid=109&tid=164 Betyr dette at man ikke kan online aktivere en lovlig kjøpt OEM lisens feks fra Komplett eller Hattelco ???? GRRRRRR Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Dette gjelder nok primært store OEM-avtaler med samme reg-nummer; regner med at enkelte av de store corporate-seriene går med i dragsuget, men neppe 'småleverandører' i Norge. Enkelte tvilsomme leverandører som har benyttet slike serials på sine produkter (uten å ha lov til det og uten å betale noe til MS) får nok et forklaringsproblem ovenfor sine kunder som kanskje attpåtil har blitt fakturert for nettopp Windows... En del leverandører har nok falt for fristelsen til å putte på 800 kroner for Windows på totalprisen for så å registrere med en corporate-serial som de ikke eier selv og dermed putte alle pengene i sin egen lomme. Ser for meg en del morsomme situasjoner av typen: Kunde: Hei, jeg har reinstallert og må aktivere windows MS: Det er fint, kan du lese opp nummeret du fikk opp på skjermen din Kunde: Ja, det er xxxx x x x xx MS: Takk, og hva slags maskin har du? Kunde: Det en Supradupra fra Grukkestad PC-bygg MS: Det var merkelig, det er kun Compaq som har lov til å bruke den nummerserien. Men skriv inn xx x xx x så vil Windows bli aktivert. Vi må nok ta en prat med Grukkestad PC-bygg vi... Endret 26. februar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Pokker, jeg som trodde at denne tråden var om at MS skulle la være å kreve aktivering. Jeg satt nemlig og banna høyt og lenge en natt forlede da jeg skulle skrive noe i Word som jeg trengte neste dag, kun for å oppdage at jeg måtte aktivere word siden jeg ikke hadde gjort det etter at jeg la til nye komponenter i maskinen. Stress når jeg ikke hadde internet, og office esken med serienummer var milevis unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå