colombo230 Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Jeg hadde på PCen min som vanlig. Plutselig gikk strømmen i 2 sek., før den kom tilbake igjen, og det var ikke tordenvær ute. Jeg prøvde å skru på PCen igjen etter at strømmen var tilbake, men da var det ikke antydninger til liv i den. Ingen lys lyste på fronten av PCen da jeg forsøkte å skru på PCen igjen. Så, i dag tidlig, forsøkte jeg nok en gang å skru på PCen, og denne gangen holdt jeg "on-knappen" litt lenge inn, og da startet den opp igjen. Jeg har aldri tidligere behøvd å holde knappen lenge inne for å skru på PCen. Jeg lurer på hva som kan være årsaken til denne merkelige oppførselen til PCen min... Jeg har aldri tidligere opplevd dette... Her er oppsettet mitt: Hovedkort: Aopen AK33 med Apollo KT133 chipsett Prosessor: Duron 800 MHz Ram: 256 MB SDRAM no-name. HD: IBM 75 GXP 40 GB Skjermkort: Asus v7700 geforce 2 gts Lydkort: SB Live! 1024 Håper noen av dere kan hjelpe. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Du har ikke aktivert noe rart i BIOS da? Har ingen eksempler å komme med. Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 24. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2002 Nei, har ikke tullet med BIOSen på lang tid. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Reset BIOS`en, eventuelt flashe... Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Skjedde noe lignende hos meg også,eller dvs jeg tråkka på av/på brytern til grenuttaket. Altså strømmen.. Ikke spør hvorfor Maskinen startet normalt for det MEN Windows XP likte visst ikke det plutselige strømbruddet. Måtte reinstallere hele greia for å få maskinen stabil igjen. Har hvert fall lært at man bør passe på hvor man strekker beina der det er PC utstyr.. Gjorde forøvrig noe lignende i dataklubben jeg er med, hvor jeg klarte å røske ut strømledningen til en PC mens den stod på.. Skulle jo bare hoppe over på den andre siden av bordet,hehe... jeje.. [ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-06-24 20:26 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 colombo230 Er ikke sikkert det er noe galt med pc'en din,husk det er elektonikk,men må du gjøre sånt hvær gang du starter den opp hålde på knappen inne noen sekkunder. Kjetil Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Har vært bort noe slikt en gang før å fant ut av at kabinettet hadde fått noe negativ elektrisitet i seg etter noe strøm kødd, og da gikk alle delene til **** Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå