Focus245th Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hei. Jeg lurer egentlig bare på en veldig grunnleggende ting, og erfaringer rundt dette. Altså, er det mulig å sette opp spenningen til skjermkortet via BIOSen ett hakk, eller vil dette medføre stor temperaturøkning på skjermkortet? Har aldri hørt om noen som tukler med den funksjonen - kanskje en grunn til det... Men jeg tenkte litt på at man kanskje kunne få bort artifacts ved å altså øke spenningen til skjermkortet ett hakk (eller mer..) for så å klokke skjermkortet høyere? Setter pris på svar av folk med erfaringer og kunnskaper om/rundt dette. Focus. Lenke til kommentar
k.kr Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg er ingen ekspert, faktisk vet jeg lite om overklokking... Men èn ting har jeg lært, ALT med måte. Selv har jeg tuklet litt med spenningen på mitt SK. og jeg har ikke hatt noe problemer med det, men ingen annen effekt heller... If it works, why fix it? Men for all del, prøv deg gjerne litt frem men ett skritt av gangen husk å overvåke temp. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Du kan auke spenninga til AGP porten. Altså kor mykje volt AGP porten gir til skjermkortet(2,5/2,7V). Men ein kan ikkje auke spenninga på sjølve skjermkortet. Då må ein gå fysisk til verks ved volt modding. Lenke til kommentar
k.kr Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg er ingen ekspert, faktisk vet jeg lite om overklokking... Jeg har bare rotet rundt i bios, øket til agp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå