taulen Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Jeg er så heldig at jeg får lov til å vere "med" på World Cup i Kulekjøring, problemet er det at jeg skal ta bilder, og lurer korleis eg skal ta de "beste" bildene. Utsyret jeg har er Nikon d70, men har bare kit linsa. Så forklar meg, rask lukkertid for å fryse bildet? eller lengre for å få fart i bildet? Hva med iso og blender? Hvilket at programmene skal jeg bruke? Kunne noen svart meg på dette før klokken 09.00 imorgen hadde jeg blitt veldig glad Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Kanskje litt sent dette men... Jeg ville brukt lukkerprioritet for å kontrollere effekten du vil ha, og eksprimentert med lang og kort lukkertid. Følgefokus og lang lukker tid kan bli bra, men kit linsa lar deg kanskje ikke komme nærme nok motivet... Om du vil bruke manuell ville jeg satt Iso til lavest mulig og blender til 8 om lysforholdene tillater det. Hvordan gikk det forresten? Lenke til kommentar
taulen Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Joda, takk for innspill, litt sent, men tar det med meg videre Ble nå et par OK bilder, Kulekøyring - Bilde 1 - dette ble jeg bra fornøyd med, var også et par andre som utmerka seg, kan sikkert få lagt de inn senere ikveld. Jeg tok også bilder av FMX som gikk samme dagen, der ble jeg nok enda mer fornøyd, her ser du ett av bildene jeg tok der. FMX - Bilde 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå