Gå til innhold

atter en gang....

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har da noen filmer på PC'n min jeg oxo, det som er saken er at filmene er av typen *.avi .. men de vil ikke spilles av, jeg har lagt inn Div-x . men fortsatt så vildem ikke spilles, får bare "this filetype is not supported" . jeg har da spillt filmene før, i samme spiller i samme OS fra samme CD .. dette forstpår jeg ikke.. (nei, jeg har ikke virus)

Mvh

House

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, det som var saken var at OS'et ligger på samme CD'n .. hvis dere leser posten, så forstår dere det atte jeg har spillt Filmene før, og ja, de ligger på harddisk, har ligget der lenge, jeg mistet her en dag totalt muligheten til å kjøre film på PCn, jeg veit ikke hvorfor, men sånn er det da bare...

*finne nimo codedpack*

Housey

Lenke til kommentar

Har du prøvd spilleren som følger med DivX 4alpha codecen, ThePlaya? (Forresten, hvilket OS kjører du?? Kjører du WindowsXP, er det en SELVFØLGE at du sliter, enten må du hente ned en HAUG med skript for å få DivX-filmer til å fungere (ihvertfall det jeg måtte gjøre, WinXP er det verste som noensinne har skjedd med det moderne datamarkedet...) eller så ville jeg anbefale ThePlaya (som er den offisielle spilleren til folka som lager DivX-alpha-codecen), den har alltid fungert for meg i WinXP (de 4 dagene jeg brukte Xp...))

Det virker som filen kan være korrupt på en eller annen måte ja. Og ikke si du VET den virker, det kan du umulig vite bare fordi den virket før, korrupsjon av filer kan oppstå på de rareste måter, har opplevd det selv, enten ved fragmentering av filene (som er det vanligste, filene kan bare slutte å virke, og du må slette dem... ikke spør meg hvorfor, microsoft sin feil alt sammen :razz: :razz:), eller ved at harddisken har fått noen fysiske feil (du kan ha dunket i PC'en på en eller annen måte, sånn at harddisken har fått seg et dunk, ergo leserhodet tar nedi plata som resulterer i fysisk feil på harddisken: kan ikke fikses, du må bare kjøre scandisk som merker sektorene på harddisken for fremtiden sånn at de "hoppes over" ved skriving til disken), eller kanskje det bare er en feil med codecen du bruker... selv bruker jeg codecen fra divx.com, virker fint den....

Lykke til!! :smile:

-T-Bird AXIA 1.2 @ 1.3 m/TaiSol CGK762

-Asus A7V-133 RAID r1.05

-1280MB PC133 SDRAM CL3-3-3

-2x IBM 75GXP 45GB

-Gainward GF3 TI/460 64MB DDR 3.8ns

-Windows2000 Pro SP-1

[ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-06-25 08:54 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...