Gå til innhold

Western Digital disker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehm.. de er ikke spesielt dårlige.. vær glad du ikke bestilte IBM du. Hadde dog en WD 15,3Gb 7200rpm en gang.. den fikk problemos med å slette .exe filer etterhvert! Men men.. Selv bestiller jeg Maxtor DiamondMax Plus D740X 40GB 7200RPM ATA-133 disk (1290,-kr) snart jeg :grin: Den er vel det beste kjøpet.. ATA-133 og greier! Også er disken NY.. ikke en gammel disk.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-18 18:48, mFaFa skrev:

Hehm.. de er ikke spesielt dårlige.. vær glad du ikke bestilte IBM du. Hadde dog en WD 15,3Gb 7200rpm en gang.. den fikk problemos med å slette .exe filer etterhvert! Men men..

Hmmm.... Mener du at det var harddisken sin skyld at du ikke klarte å slette *.exe filer?!? Harddisken bryr seg jo ikke om hvilken filendelse filen har! Problemet må garantert ha vært i operativsystemet ditt.

Lenke til kommentar

Er Maxtor bedre, enten mer stille gående eller raskere, enn WD?

IBM'en kræsja sist uke, får WD i bytte. Kankskje jeg skal be om en Maxtor istedet??

Telcontar

---------------------------------------

Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1000

WinXP Pro Corporate Edition

PIII 1GHz (snart 1200MHz)

768MB RAM

IBM 60GB HDD (Snart WD 80GB 7200rpm)

Yamaha 16x10x40x

Toshiba 4x DVD

Asus 7700 GeFo

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-11-18 19:09 ]

Lenke til kommentar

Håper virkelig ikke du har særlig store forhåpninger til ATA-133. Du merker ikke noe forskjell på det og ATA-100. Det er jo tross alt knapt forskjell på ATA-66 og ATA-100. Opp til ATA-133 er det ~0.

At disker er nye er både positivt og negativt. Det fine er at du får en disk med helt ny teknologi. Minuset er at ingen vet hvor gode diskene er. Det merker man først når de har vært på markedet i noen måneder.

Uanz er det sikkert et flott kjøpt, men tvilsomt noe bedre enn Western Digital's disker.

Lenke til kommentar

# har hatt en WD hd i 1 1/2 år no, har ikkje vert noe trøbell med den, andre eg kjenner som har WD har heller ikkje hatt trøbell med dei !

# har også en IBM av den berømte krasj serien, lever på sin 8-9 Mnd. Han jeg bestilte den sammens med fikk en som kresjet etter et par månder :smile:

#har en IBM disk til som har overlevd i 2 år, så egentleg er IBM ganske bra, men dei har vert uheldige med diskene i det siste. Kunne dei bare innrømt det og kalla tilbake diskene !!

# Segate sine disker kommer eg ikkje til å kjøpe flere av sidan jeg hadde 2 som gikk til H.... med et 1/2 år mellomrom. (kan vær at de er blitt bedre no)

Så WD er nok et bra valg, kun gode erfaringer med de, og neste dik eg kjøper blir en WD !

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 1 stk WD gjennom tidene og det var generelt en dårlig erfaring. Var en rekke småfeil, den hang seg, sluttet å fungere med ATA-66, men den ville liksom aldri helt gi seg.

Derimot har jeg svært positiv erfaring med i alt 3 IBM disker, 2 av disse står i maskinen min nå og den eldste er over 1 år(den ene er 45 GB 75GXP og den andre 60GB 60GXP). Den første(22GB 22GXP) lever fremdeles(er over 2 år) i en annen datamaskin uten problemer. Jeg kommer nok til å holde meg til IBM til jeg er uheldig.

Til syvende og sist har det noe med hvor "heldig" man er.. Det er nok mulig å få en mandagshardisk av alle produsentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...