PSV Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Lurer på hva som er akseptabelt støynivå når man sitter og spiller ? Skal mekke eget kabinett med 4 vifter framme, 4 i sidedøren og 2 på baksiden av kabinettet. (PS! Alle vifter er 80x80mm vifter.) Hvilke vifter anbefaler dere skal blåse inn og hvilke vifter skal blåse ut ?? De fire som er framme kommer til å blåse rett inn på harddiskene, de fire på siden kommer til å blåse 1 på Harddiskene, 1 på tomrommet mellom HK og HDD, og de to andre blåser på PCI-slottene. De to på baksiden blåser inn i tomrommet i kabinettet. Dette var viss noen skulle blåse inn. Min egen idê er å ha de fire framme til å blåse inn og de på siden blåser ut og de på baksiden er en begge veier. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Akkurat hva som er akseptabelt støyniva er vel vanskelig å si konkret, men det beste er vel egentlig så lavt som mulig. Se an hvor mye penger du kan bruke på lyddemping. Du kunne f.eks. investert i vannkjøling eller oppheng til HD'en/HD'ene dine. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 aksepetert støynivå er vel forskjellig fra person til person...men lavest mulig sier eg... uansett når du spiller så ahr du vel ganske høy lyd på, så da spiller det vel ingen rolle.. men hvor høyt lydnivå du tåler må jo du nesten finne ut sjøl... Lenke til kommentar
AnVli..p4 Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) mhm.. det er opp til hver person, men du må huske på at det ofte ikke er viftene som bråker, men snarere sagt harddiskene... F.eks "7200rpm hdd lager fint mer støy enn 1 80mm sunbeam vifte". hdd`ene er hvertfall det største problemet i mitt tilfelle... Edit: ... litt extra Endret 26. februar 2005 av AnVli..p4 Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 du skal ha 8vifter, selv har jeg 4 papst 19db de bråker lite hver for seg men sammen bråker de en del. omtrent akkaurat passe når jeg spiller, blir vel noen db ekstra om du skal ha dobbelt så mange ville vanligvis anbefalt papst 19db men siden du kal ha 8stk vil du vel ha noe som er en smule billigere? coolermate 80mm 51`kr, samme luftmengde som papst men 1db høyere. dersom pris ikke er så viktig vil jeg anbefale silentX 14db 150`kr bråker en del mindre men koster 3ganger så mye. Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Noe over 30db kan fort bli ireterende selv når du spiller... Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 hva som er et akseptabelt lydnivå er jo opptil brukeren å vurdere vill jeg si folk oppfatter jo lyd på forskjelig måte Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Lurer på hva som er akseptabelt støynivå når man sitter og spiller ? Skal mekke eget kabinett med 4 vifter framme, 4 i sidedøren og 2 på baksiden av kabinettet. (PS! Alle vifter er 80x80mm vifter.) Hvilke vifter anbefaler dere skal blåse inn og hvilke vifter skal blåse ut ?? De fire som er framme kommer til å blåse rett inn på harddiskene, de fire på siden kommer til å blåse 1 på Harddiskene, 1 på tomrommet mellom HK og HDD, og de to andre blåser på PCI-slottene. De to på baksiden blåser inn i tomrommet i kabinettet. Dette var viss noen skulle blåse inn. Min egen idê er å ha de fire framme til å blåse inn og de på siden blåser ut og de på baksiden er en begge veier. 10 vifter!? det er seriöst overkill, greit at det kanske virker töfft, men kommer til å bråke noe plagsomt mye. Vis du ska göre kabinettet selv så sett in 2stk 120mm silenX vifter! Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) 10 vifter? Du kan jo få vannkjøling til den prisen... Rart at ungdommer som ofte skyr støvsugeren, monterer noe som nesten bråker like mye og har samme funksjon, i PCen sin... Endret 27. februar 2005 av OogaBooga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå