Dingleberry Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Dell Inspiron XPS Gen2 (for den seriøse gamer?) http://www.pcmag.com/slideshow_viewer/0,23...468&po=6,00.asp Her er det bare å konfigurere i vei http://www1.us.dell.com/content/products/p...en&s=dhs&~ck=mn Sjekk ut bildene fra PCMAG....du kan skifte farge på lyset + at det skal komme utskiftbare deksler. Her er noen bilder: http://www.pcmag.com/slideshow_viewer/0,23...468&po=1,00.asp Jeg slenger med en benschmark test av XPS Gen 2 vs. Voodoo Envy m:790 http://www.pcmag.com/image_popup/0,1735,s=...id=99225,00.asp Release date for XPS Gen 2 er 15 mars. Noen kommentarer? Selv tror jeg skal gå for en 9300 Jan Petter Endret 25. februar 2005 av VaioDude Lenke til kommentar
genetex Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Kan jo bli skikkelige maskiner dette der ja hehe men btw, jeg ser du har så mange punktum etter hver setning(....). "Where is pacman when u need him!?" Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Dette må være den ultimate gamer maskinen. Hadde jeg hatt 25-30k til overs skulle jeg gjerne hatt en da. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 XPS navnet blir ikke brukt i Europa og man kan jo allerede bestille søstermodellen Inspiron 9300 her i landet. Litt mer diskret styling på kabinettet bare, og 'Ultra' av 6800 er ikke tilgjengelig her ennå. Ikke er den sjokkerende dyr heller. Konfigurert med: 1.87GHz, P-M, 533MHz 17" UltraSharp™ WUXGA (1920x1200) 256MB go6800 60GB 5400RPM HD 8x DVD +/- RW 1x512 RAM Kommer den på 16 549,- levert. En ekstra 512MB rambrikke får du fra 900,- og oppover et annet sted (ingen grunn til å betale det dobbelte for dette til Dell). Lenke til kommentar
xvis Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Regner med at du har konvertert usd direkte til nkr. Tviler på om du får denne pcen i Norge til under 20K. Spørsmålet er vel om det er mulig å importere Dell fra statene, noe som bør være lønnsomt dagens lave dollarkurs. Er det noen som har prøvd å kjøpe Dell pcer i USA gjennom www.magnum.no eller lignende? Om det skulle la seg gjøre, vil en måtte regne med å slite med amerikansk tastatur. Men det finnes sikkert noen alternativer der også... Lenke til kommentar
qwert Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Ingen konvertering fra dollar der, nei. Direkte konfigurert på dells norske sider. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Om det skulle la seg gjøre, vil en måtte regne med å slite med amerikansk tastatur. Men det finnes sikkert noen alternativer der også... Jeg lurer på om tastaturene er identiske på XPS og 9300. I så fall kunne man vel kjøpe et norsk tastatur fra Dell Norge og bytte det ut på XPS'en. Prisene er forbausende like i USA og Norge, så langt jeg kan se. (Merk: Eks moms.) Sammelignet nettopp en Inspiron 6000 i tilsvarende konfigurasjoner og den ble like billig i Norge, skjønt den amerikanske konfigurasjonen hadde mer software bundlet. En 9300 ble 1000 kroner dyrere enn en tilsvarende XPS etter dagens valutakurs. (18000 mot 17000. Det vil si samme konfigurasjon bortsett fra skjermkortet, siden 9300 i kommer med Ultra.) Tar forbehold om at jeg faktisk valgte samme konfig, de norske og amerikanske webbutikkene er forskjellige, og har tildels forskjellige konfigurasjonsmuligheter for samme modell. Så mye å spare er det altså neppe, men det finnes jo modeller i USA som ikke finnes i Europa, da, som for eksempel nevnte XPS. Ser ellers at de opererer med faktisk levering i midten av april på XPS-bestillinger. Innen den tid kan det jo hende at man får Ultra her i Europa også. Geir Endret 27. februar 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Dingleberry Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 La oss håpe at XPS'en kommer til Norge.....akkurat nå er vel den den råeste maskinen som finnes. Jeg skal helt klart ha Ultra...venter heller litt med å kjøpe ny maskin da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå