Gå til innhold

A64 4000+ 2.4 Ghz eller P4 570J 3.8 Ghz?

nissengtr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok. Men disse er jo ganske dyre så noen av disse har jeg ikke rå til enda. Men jeg har per i dag dette: P4 2.8 Ghz HT 1mb cache. 1Gb Kingston Value kit of two ram. Asus P4P800S, GeForce 6600 GT. Har klokket cpu'n til 3.5 ghz å går helt uten problemer. Men syns det er treigt å sånt. Å hvilken A64 bør jeg kjøpe vist jeg skal kunne merke no forskjell fra det jeg har per i dag?? Noen som veit??

Endret av nissengtr
Lenke til kommentar
ok. Men disse er jo ganske dyre så noen av disse har jeg ikke rå til enda. Men jeg har per i dag dette: P4 2.8 Ghz HT 1mb cache. 1Gb Kingston Value kit of two ram. Asus P4P800S, GeForce 6600 GT. Har klokket cpu'n til 3.5 ghz å går helt uten problemer. Men syns det er treigt å sånt. Å hvilken A64 bør jeg kjøpe vist jeg skal kunne merke no forskjell fra det jeg har per i dag?? Noen som veit??

nissengtr...hva går tregt? Hvis du mener at du synes ikke spill går så bra som du mener de burde, så er det skjermkortet som stopper deg. Kjøp deg ett Geforce 6800 Ultra eller Radeon X800XT PE kort da vel. Raskere prosessor til ditt 6600GT kort hjelper deg ikke i spill!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"tregt å sånn"... saklig og veldokumentert her i gården..

"Å hvilken A64 skal jeg kjøpe"... ikke fullt så enkelt...

Du må kjøpe nytt HK (S754 el S939) *og* en-eller-annen-A64 som lar seg klokke over 2400Mhz for å slå det P4-systemet du har nå.. i spill/3D-benchmarks...

I PCMark04 vil A64-systemet se seg slått klart selv med en FX-utgave..

Og hva så?

"treig å sånn"... hva med å spesifisere hva som går tregt?

Noen tall fra benchmarks?

Sjekk "siggen" min for hva ett tilsvarende P4-sysem "er god for"..

Tviler på at jeg får så fryktelig mye mer med mitt A64-system som jeg holder på med nå (som får ett 6800GT-kort i tilleg)..

Lenke til kommentar

Når man bygger seg en PC for bruk til spilling, så er det viktig å velge komponenter som passer sammen. Du trenger ikke en Athlon64 4000+ eller P4 3.8 når du bare har ett 6600GT skjermkort! Da vil skjermkortet være en flaskehals, noe det allerede er med din P4 @ 3.5 Ghz.

Har man en P4 på 3.0 Ghz eller mer, eller en Athlon64 3000+ eller mer, så har man en rask nok CPU til dagens spill. Er mest skjermkortet som bestemmer flyten i dine spill. Men har du råd til å bruke 4000,- kr på nytt skjermkort? Jobber du er vel svaret ja, men er du en tenåring som får penger av mamma og pappa er vel svaret nei tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Jeg lurer veldig fært nå. Hvem av disse cpuene er best til spilling? Den som loader raskest å sånt.

I spilling er AMD CPUen overlegen. AMD CPUen skalø tilsvare ca. en Pentium 4 4.0GHz m.t.p TPI-ratingen, men i spilling så tilsvarer den nok noe lignende Pentium 4, 4.4GHz. ;)

Lenke til kommentar
Jeg lurer veldig fært nå. Hvem av disse cpuene er best til spilling? Den som loader raskest å sånt.

I spilling er AMD CPUen overlegen. AMD CPUen skalø tilsvare ca. en Pentium 4 4.0GHz m.t.p TPI-ratingen, men i spilling så tilsvarer den nok noe lignende Pentium 4, 4.4GHz. ;)

Du må nok ha en P4 @ omkring 5Ghz får å matche en AMD 64 4000+ i spill.

(FX-55=P4E 5,2Ghz i spill)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...